گروه صنعتی آریان ساز، با تجربه و تخصص کافی در زمینه ساخت کلیه قطعات و تجهیزات فولادی کارخانجات سیمان، همواره تلاش می‌کند تا با ارایه بهترین محصولات و خدمات امکان سرفرازی خویش و رضایت خریداران را حاصل کند. در این مقاله اطلاعات خوبی در مورد این قطعات به دست خواهید آورد.

 

کارخانه سیمان

ساخت قطعات و تجهیزات فولادی کارخانجات سیمان

شرکت آریان ساز با چندین سال تجربه در زمینه طراحی، ساخت و تولید قطعات کارخانجات سیمان با کیفیت و مطمئن برای برآورده کردن نیازهای مختلف صنعت مانند صنایع سیمان و فولاد را دارد. آریان ساز تجهیزات مدرنی مانند دستگاه‌های تراش و فرز پیشرفته CNC ونرم افزارهای به روز تکنولوژی و صنعت را در اختیار دارد که در راستای عدم وابستگی به تولیدات خارجی و کمک به صنایع داخلی قدم مهمی را برداشته است.

 

قطعات کارخانه سیمان

قطعات کارخانه سیمان آریان ساز شامل انواع چکش‌های آسیاب سیمان از جنس فولاد منگنزی، لاینرهای آسیاب سیمان از جنس فولاد و چدن‌های پرکروم، صفحات گریت، سکتورها، زیگمنت‌ها و قطعاتی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از محصولات آریان ساز است.

آنکر

آنکر

شکل 1. آنکر

لینک زنجیر

لینک زنجیر

شکل 2. لینک زنجیر

دیافراگم

دیافراگم

شکل 3. دیافراگم

گریت نسوز

گریت نسوز

شکل 4. گریت نسوز

گریت

گریت

شکل 5. گریت

چکش

چکش

شکل 6. چکش

غلطک آسیاب

غلطک آسیاب

شکل 7. غلطک آسیاب

زنجیر بدون درز

زنجیر بدون درز

شکل 8. زنجیر بدون درز

سکتور

سکتور

شکل 9. سکتور

فن های سانتریفیوژ یا رادیال در صنعت

فن های سانتریفیوژ یا رادیال در واقع ماشین هایی هستند که کاربرد اولیه شان جابه جایی جریان‌های بزرگ گاز یا هوا برای کمک کردن به اجرای فرایندهای صنعتی در واحدهای صنعتی می‌باشد. این فن‌ها به یک گونه خاص طراحی و ساخته می‌گردند، به طوریکه در دماهای بالا یا پایین، محیط‌هایی که گاز خورنده یا دودهای اسیدی دارند و یا محیط‌های مشابه می‌توانند بدون هیچ مشکلی کار کنند و می‌توانند انواع مختلف گازها در کارخانه فراوری را جابه‌جا کنند.

فن سانتریفیوژ فنی است که جا به جایی جریان گاز در آن به‌ وسیله نیروی گریز از مرکز انجام شود. فن‌ های سانتریفیوژ هوا را در جهت عمود بر محور گردش پروانه تخلیه می‌کنند. به عنوان یک قانون کلی این نوع فن در سیستم‌ های کانال کشی شده با فشار بالا کاربرد دارد. هوای ورودی به موازات محور گردش پروانه وارد فن شده و با حرکت شعاعی به سمت پیرامون پروانه و نوک بالک‌ ها حرکت می‌کند.

همزمان با این حرکت، جریان هوا مقداری انرژی جنبشی دریافت می‌کند که افزایش فشار استاتیک را همزمان با آهسته شدن حرکت جریان هوا قبل از ورود به مسیر تخلیه را در پی دارد. فن‌ های سانتریفیوژ قابلیت عملکرد در مکان‌ هایی که جریان هوا کثیف و دارای ناخالصی است یا دارای دمای بالا می‌ باشند را دارند. اما مهمترین ویژگی این فن ها توانایی آن ها در غلبه بر افت فشار استاتیک بالا در سیستم‌ های کانال کشی شده می‌ باشد.

فن‌های سانتریفیوژ یا رادیال در کاخانه تولید سیمان، از همان ابتدا و در آسیاب مواد خام اولیه تا تولید سیمان، نقش بسیار مهمی دارند. این مدل فن‌ها، در آسیاب‌های مواد خام برای آماده‌سازی مواد، سیستم‌های فیلتراسیون گاز و همچنین برای بازگردش هوا کاربرد دارند. گازهای داغ کوره‌های سیمان و پیش‌ گرمکن‌ها از طریق فن‌های پری هیتر جابه‌جا شده که در دماهای بالا و گاهی اوقات تا 350 یا 400 درجه سانتی گراد کار می‌کنند.

در آسیاب سیمان، فن سپراتور وظیفه سنگینی را بر عهده دارد زیرا گازهای کثیف ناشی از این فرآیند را جابه جا می‌کند. کارخانه سیمان برای جا به‌جایی هوا به چند فن سخت کار احتیاج دارد. از ویژگی‌های فن‌های به کار رفته در کارخانه‌های سیمان، مقاومت در برابر سایش و قابلیت اطمینان بالا است که در کارخانه سیمان مورد استفاده می‌باشند.

فن های سانتریفیوژ یا رادیال در صنعت

شکل 10. فن های سانتریفیوژ یا رادیال

نورد توپ

نورد توپ در مرحله ی دوم آسیاب مدار استفاده می شود. ضمن اینکه بسته به نیاز مشتریان می تواند در دو طرح خشک یا مرطوب اجرا شود. میلز توپ در اندازه‌های استاندارد در محصولات نهایی بین 0.074 میلی متر و قطر 0.4 میلی متر طراحی گردیده است. از ویژگی‌های آن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مناسب برای سنگ زنی مواد با سختی بالا
  • بدون آلودگی پودر با توپ سرامیک
  • دارای تنظیم ظرفیت وظرافت با تنظیم قطر توپ
  • شکل نهایی محصول مدور است
  • عملکرد پایدار نصب آسان

 

اسکرو کانوایر (سیستم انتقال مواد حلزونی)

اسکرو کانوایر (سیستم انتقال مواد حلزونی)

شکل 11. اسکرو کانوایر (سیستم انتقال مواد حلزونی)

سیستم انتقال مواد حلزونی (اسکروکانوایر) یکی از سیستم های انتقال مواد فله است. که کاربرد وسیعی در صنایع مختلفی مانند صنایع سیمان دارد. این سیستم برای انتقال مواد فله در مسیرهای کوتاه به دلیل ایجاد چندین ورودی و خروجی مناسب است اما در مسافت‌های طولانی استفاده از این دستگاه توصیه نمی‌گردد.

این دستگاه، مار پیچ انتقال مواد یا ماردون هم نامیده می‌شود که معمولا در دو مدل لوله‌ای شکل و U شکل طراحی می‌گردد. بخش اصلی این سیستم یک شافت است که یک قطعه مار پیچ روی آن نصب شده است و با ساز و کاری ساده و از طریق چرخش، مواد را به سوی جلو یا عقب پیش می‌راند. این دستگاه با وجود اینکه ساده است اما نیاز به طراحی دقیق برای استفاده از حداکثر بازدهی و همچنین عدم آسیب به مواد در هنگام حمل است. امروزه سیستم‌های بدون شافت هم با فناوری خاصی برای کاربردهای خاص طراحی و تولید می‌گردند. ظرفیت این دستگاه به قطر سیلندر یا لوله‌ای بستگی دارد که ماردون در آن قرار می‌گیرد.

این دستگاه به دلیل اینکه مار پیچ است، دارای قابلیت حمل و نقل طیف گسترده‌ای از مواد با چگالی نسبتا زیاد است. اسکرو روی یک شفت مرکزی ثابت شده است و روی بدنه آن می‌چرخد و در طی این کار مواد در کف و کناره‌های نوار فشره و در فضای باقیمانده بین مار پیچ در نوسان می‌باشند. این حرکت باعث لغزش مواد روی یکدیگر می‌شود و باعث حرکت رو به جلو می‌گردد.

Rate this post