سازنده انواع سوله و سازه فلزی

سازه های فلزی مجموعه ای از تیر ها و ستون هایی هستند که با کمک اتصالات جوش و یا پیج و مهره به یکدیگر وصل می شوند. و قاب اولیه سوله یا ساختمان مورد نظر را تشکیل می دهند. سوله به سازه ها ی فلزی اطلاق می شود که دارای دهانه های بزرگ و بدون ستون میانی می باشد. از دیگر سازه های فلزی جهت ساخت و ساز ساختمان ها و منازل مسکونی، تحت عنوان اسکلت فلزی، استفاده می شود. برای اجرای سوله با بهترین کیفیت و دارای طراحی مناسب با نوع کاربری، با شرکت آریان ساز تماس بگیرید. گروه آریان ساز با تیمی مجرب و مهندسان متخصص، سازنده انواع سوله، سوله سبک، سوله خرپایی و هم چنین مجریان ساخت سازه ها و اسکلت فلزی در اجرای پروژه های گوناگون هستند.

جهت آشنایی بیشتر مقاله سوله چیست ؟ انواع سوله و کاربرد آن در صنعت را مطالعه فرمایید.

هم چنین ساخت سوله با انواع کاربری و ساخت و اجرای اسکلت فلزی و انواع آن، توسط تیم آریان ساز با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن و نظارت کافی بر اجرای پروژه امکان پذیر است.

تمامی مراحل ساخت و اجرای اتصالات و مونتاژ نهایی سازه در کارخانه صورت می گیرد. و اجرای آن در محل مورد نظر با حضور مهندسان ناظر و نظارت بر کیفیت اجرای هر مرحله انجام می شود.

سازنده انواع سوله و سازه فلزی

شکل 1. انواع سوله و سازه فلزی

کاربری انواع سوله و سازه فلزی

همان طور که گفته شد سوله ها متشکل از تیر ها و ستون های فولادی هستند که توسط اتصالات جوشی و پیچ و مهره ای به یکدیگر اتصال داده می شوند.

به دلیل طراحی متفاوت سوله و شیب دار بودن سقف سازه و هم چنین دهانه بزرگ و بدون استفاده از ستون میانی، ساخت این نوع سازه فلزی با دیگر سازه ها و اسکلت های فلزی متمایز شده است. سوله ها دارای کاربری های متفاوت و مناسب با نوع انتخاب مشتری هستند.

از سوله ها برای ساخت و ساز انواع قاب هایی با دهانه بزرگ نظیر سوله های مرغداری، سوله انبار، سوله کارخانه، سوله آشیانه هواپیما، سوله های ورزشی، مراکز مذهبی مانند مسجد و حسینیه و … استفاده می شود.

سازه های فلزی انواع متفاوتی نظیر سازه اسکلت جوشی، سازه اسکلت پیچ و مهره ای دارند که از هر کدام مناسب با نوع کاربری و محل مورد نظر استفاده می شود.

انتخاب اسکلت فلزی مناسب، در ساخت سوله بسیار اهمیت دارد. شرکت آریان ساز با  بهره گیری از مواد با کیفیت مناسب با کاربری مورد نظر، بهترین پروژه های اجرایی را به پایان می رساند.

سوله ها از لحاظ نوع آنها به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. سوله یو بی ام (UBM)
  2. سوله خرپایی
  3. سوله تیرورقی
  • سوله یو بی ام (UBM)

سوله یو بی ام با استفاده از دستگاه یو بی ام ساخته می شود. که با حذف تیرورق ها در ساخت این نوع سازه، باعث کمتر شدن وزن آن نسبت به دیگر سوله ها گردیده است.

  • سوله خرپایی

در حال حاضر استفاده از سوله خرپایی به دلیل مقاومت و استحکام بیشتر در برابر فشار، رایج است. زیرا کیفیت این نوع سوله بسیار بالا بوده و نسبت به انواع دیگر سوله کاربردی است

خرپا چهارچوبی است که از آن برای ساخت پل، ساختمان و … استفاده می کنند. خرپا در مقابل نیروهای فشرده سازی و جدا شدنی مقاومت می کند.

  • سوله تیرورقی

در گذشته استفاده از سوله های تیر ورقی متداول بود؛ اما امروزه به دلیل وزن سنگین این نوع سازه و بیشتر شدن هزینه ها در ساخت آن، از دیگر انواع سوله برای کاربری های متفاوت استفاده می کنند.

هر یک از انواع سوله های نام برده شده، برای کاربرد های متفاوتی قابل اجراست. که تشخیص استفاده از انواع سازه برای نوع کاربری به دست مهندسان متخصص آریان ساز انجام می شود.

لازم به ذکر است که هم چنین از سازه های فلزی در طراحی و ساخت انواع پل ها مثل پل های شهری، پل های عابر پیاده، پل های راه آهن و.. نیز استفاده می شود.

مزایای استفاده از سازه های فلزی در ساخت سوله، ساختمان، پل و …

  1. اسکلت فلزی برای سازه های طویل بسیار مناسب است.
  2. دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است.
  3. کاهش حجم فونداسیون با استفاده از اسکلت فلزی امکان پذیر است.
  4. از آنجا که وزن کمتری نسبت به بتن دارد، در کم شدن وزن ساختمان تاثیر گذار است.
  5. سرعت اجرای آن بالاست و در کمترین زمان کامل می شود.
  6. و مزیت های دیگر …

    استفاده از سازه های فلزی در ساخت سوله

    شکل 2. استفاده از سازه های فلزی در ساخت سوله

نکات حایز اهمیت در ساخت سوله و سازه های فلزی

برای ساخت و اجرای انواع سوله و سازه فلزی لازم است که نکاتی رعایت شود. اولین نکته ای که حایز اهمیت است انتخاب محل مورد نظر است. که باید مناسب با نوع کاربری سوله انتخاب شود. هم چنین طراحی سوله باید به دست مهندسان با تجربه و کارآمد انجام شود. تا از هزینه های اضافی و بعد ها به وجود آمدن خسارت جلوگیری شود.

برای ساخت سوله لازم است که محاسبات فنی در اجرای طرح اولیه، بسیار دقیق صورت پذیرد. زیرا در مقرون به صرفه بودن و کیفیت سازه نهایی تاثیرگذار است.

لازم به ذکر است که ابعاد و قطعات مورد استفاده برای ساخت سوله، بستگی به نوع کاربرد آن دارد. هم چنین عوامل موثری نظیر میزان بارش باران و برف، میزان وزش باد، ارتفاع و دهانه سالن و … در ساخت سوله حایز اهمیت است.

  • انجام محاسبات دقیق
  • رعایت کیفیت جوشکاری
  • رنگ آمیزی تیرها و ستون ها و زنگ زدایی از آن ها
  • استفاده از اتصالات استاندارد
  • و کارگزاری دیگر اجزای سوله

نکات بسیار مهمی هستند که باید نظارت کافی مهندسان بر آن وجود داشته باشد.

برای ساخت و اجرای سوله و دیگر انواع سازه های فلزی، استفاده از مواد با کیفیت، به کارگیری افراد متخصص، اجرایی که نظارت بر آن وجود داشته باشد و… بسیار حایز اهمیت است.

از دیگر نکاتی که باید در ساخت سوله رعایت شود. توجه به پوشش سقف، پوشش دیوارها، اجرای جرثقیل سقفی، پوشش کف و … است. بعد از اجرای اسکلت فلزی مهم ترین بخش ساخت سوله مربوط به پوشش سقف می باشد. که می بایست متناسب با نوع کاربری سوله و بهترین مواد با کیفیت استفاده شود.

نکته دیگر در ساخت سازه های فلزی، استفاده از اتصالات مناسب با مقاومت و استحکام بالاست. باید توجه داشت که اتصالی که برای تیر ها و ستون ها به کار برده می شود. متناسب با ابعاد و دهانه و ارتفاع سازه باشد. انتخاب اتصال جوشی یا اتصال پیچ و مهره ای از نکاتی است که مهندسان اجرای پروژه باید به آن توجه داشته باشند.

نکات حایز اهمیت در ساخت سوله و سازه های فلزی

شکل 3. نکات حایز اهمیت در ساخت سوله و سازه های فلزی

طراحی و ساخت سوله در سوله سازی آریان ساز  چگونه است؟

برای این که از طراحی و ساخت سوله گروه آریان ساز مطلع شوید کافیست با ما همراه باشید. گروه سوله سازی آریان ساز با به کارگیری افراد کار آمد و مهندسان متخصص در این زمینه ابتدا اطلاعات کافی در مورد سوله نذیر محل مورد نظر، نوع کاربری، سلیقه مشتری و… را جمع آوری کرده و سپس به طراحی و اجرای سوله میپردازند.

مهندسان متخصص با اجرای طراحی مناسب با نوع کاربری، بهترین و با کیفیت ترین سازه ها را ساخته و اجرا مینمایند. زیرا کیفیت مواد، کم شدن هزینه های اضافی، اجرا در کمترین زمان از مواردی هستند که گروه سوله سازی آریان ساز به آنها توجه ویژه دارد.

ساخت و اجرای چند صد پروژه موفق نذیر سوله های ورزشی، سوله های خرپایی و… در کارنامه گروه آریان ساز وجود دارد

نکات لازم برای طراحی سوله در شرکت آریان ساز دورود

شرکت آریان ساز دورود با نیم قرن تجربه کاری و بکارگیری افراد متخصص و متعهد و مدیریتی توانمند مفتخر است که در طراحی سوله و اجرای انوع سوله های ورزشی، سوله های سبک و سنگین و… پیشگام در صنعت کشور است.

همچنین مهندسان شرکت آریان ساز با رعایت نکاتی همچون انجام محاسبات دقیق، بررسی محل مورد نظر، نظارت بر کیفیت مراحل ساخت سازه در کارخانه، کیفیت مواد مصرفی، توجه به کمتر شدن هزینه ها و… سعی در این دارند تا بهترین و با کیفیت ترین پروژه ها را به مشتریان خود ارائه دهند.

مهندسان این شرکت با بکارگیری از افراد با تجربه و همچنین رعایت نکات ساخت سوله همواره باعث افتخار آفرینی بوده اند

سوالاتی که ممکن است شما عزیزان داشته باشید:

آیا سوله ها و سازه ها دارای گارانتی هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که بله. تمامی محصولات تولیدی و اجرای سازه ها نظیر سوله و اسکلت های فلزی ساخته شده در شرکت آریان ساز، دارای گارانتی و خدمات پس از ارائه هستند. زیرا گروه های مهندسی شرکت آریان ساز به طراحی ها و اجراهای خود اعتماد دارند. هم چنین ارائه و ساخت پروژه های موفق دیگر و رضایت مشتریان باعث گردیده این شرکت مورد اعتماد واقع شود.

برای برآورد هزینه سوله چکار کنیم؟

به طور کلی هزینه ساخت سوله به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. محل مورد نظر
  2. نوع کاربری سوله
  3. ارتفاع سوله
  4. طول سوله
  5. مواد مصرفی
  6. هم چنین یکی دیگر از مسائلی که در برآورد کردن هزینه سوله مهم است استفاده از جرثقیل می باشد.

مهندسان شرکت آریان ساز با در دست داشتن اطلاعات فوق، هزینه های ساخت سوله مورد نظر شما را طبق نرخ روز بازار محاسبه و در کمترین زمان به شما اطلاع خواهند داد.

چه پایه و فونداسیونی لازم است؟

ساخت سوله با مقاومت و استحکام بالا، لازم است که پایه و اساس تخصصی داشته باشد.

فونداسیون هر ساختمان نقش اصلی در ساخت را دارد لذا بیس ها و ستون ها و پایه های اصلی سازه روی آن قرار می گیرد.

پایه و فونداسیون سازه های فلزی

شکل 4. پایه و فونداسیون سازه های فلزی

به طور کلی برای پی ریزی سوله از سه روش استفاده می گردد که با توجه به نوع کاربری سوله مورد اجراست.

  1. پی منفرد
  2. پی ریزی گسترده
  3. نواری
  • پی منفرد: برای سوله هایی که سازه دارای بار متمرکز است و فشارها بر پایه ستون وارد می شوند از پی منفرد استفاده می شود. به این صورت که سکو هایی از جنس بتن در قسمت پایه ستون ساخته می شود .
  • پی ریزی گسترده: نوعی دیگر از اجرای فنداسیون است که بسیار متداول می باشد. و در سوله هایی که وزن به طور مساوی در سطح سوله تقسیم شده است به کار برده می شود.
  • فونداسیون نواری نیز به این صورت است که یک نوار با عرض مشخص در دور تا دور زیر ساخت اجرا می شود.
پی ریزی در سازه های فلزی

شکل 5. پی ریزی در سازه های فلزی

تاثیر شرایط جوی محل نصب سوله و سازه فلزی

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام طراحی و اجرای سوله بسیار حایز اهمیت است، شرایط جوی محل نصب سوله می باشد.

به همین دلیل اندازه گیری میزان بیشترین بارش های باران و برف، بررسی وضعیت زلزله خیز بودن منطقه، میزان وزش باد و دیگر مواردی که مربوط به شرایط آب و هوایی آن منطقه می شود، مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. زیرا همه ی موارد فوق در دوام سازه تاثیرگذار هستند.

 

برای مشاوره و یا سفارش با ما تماس بگیرید.

امیدواریم اطلاعات لازم جهت “طراحی و ساخت سوله و سازه های فلزی” را با خواندن این مطلب کسب کرده باشید.

با اشتراک گذاری لینک صفحه شرکت آریان ساز دورود را به دوستان خود معرفی کنید.

اگر سوال یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (8 امتیاز)