شرکت آریان ساز یکی از با سابقه‌ترین مجموعه‌های سوله‌سازی کشور است که نسبت به ساخت این سازه با ده‌ها کاربرد در سراسر کشور اقدام نموده است و در این زمینه دارای تجربه فراوانی است. آنچه در این مقاله به مخاطب ارائه شده است، برای آشنایی کاربران با سوله بهداشتی و مشخصه‌های آن مطالبی را گردآوری نموده‌ایم. اگر نیاز به این نوع سوله دارید با ما همراه باشید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

سوله بهداشتی چیست؟

اگر این مطلب را مطالعه می‌کنید حتما نام سوله بهداشتی به گوشتان خورده است و یا در جستجوهای خود به نام این سازه برخورد کرده‌اید. همانطور که از نام این سازه مشخص است، این سازه یکی از انواع سوله است که طبق  کاربری ویژه خود و نوع اجرایی خاص آن لازم است که از قوانین و  مقررات بیشتری تبعیت کند. به همین دلیل است که برای ساخت و نصب و تجهیزات این سازه باید تخصص بالا و تجارب گسترده‌ای در عرصه ساخت سازه‌های فولادی داشته باشید.

سوله بهداشتی چیست؟

شکل 1. سوله بهداشتی چیست؟

سوله بهداشتی ارزان قیمت برای کلیه مشاغل

یکی از موارد مهم که همیشه در میان است موضوع قیمت می‌باشد. آن دسته از مشاغلی که به استفاده از این سوله نیازمندند، در کنار توجه به کیفیت سوله‌ای که خریداری می‌کنند، قبل از هر چیزی قیمت سازه برایشان اهمیت دارد. در این راستا مهندسان آریان ساز در تلاش هستند تا بتوانند بالاترین کیفیت را در ازای پایین‌ترین قیمت تمام شده، برای مشتریان ارائه دهد؛ زیرا معتقدیم که سوله از آن دست محصولاتی است که هر نوع خطایی در ساخت و تجهیز آن، بخشیدنی نیست و ضربه‌های جبران‌ناپذیری را به صنعت مربوطه وارد می‌کند.

شرایط سوله بهداشتی

احداث یک سازه بهداشتی به این‌گونه است که از ورود هرگونه آلودگی و کثیفی به فضا جلوگیری شود تا محیط ایزوله خوبی برای مواد قرار گرفته در سوله فراهم کرد. برای مهار این آلودگی‌ها لازم است که ابتدا شناخت بهینه‌ای از انواع آن‌ها به دست آید. مهم‌ترین آلودگی‌هایی که در مجاورت سوله وجود دارد و باید مهار شوند شامل موارد زیر می‌باشند:

آلودگی‌های با منشا محیطی: آلودگی‌هایی مانند خاک، گرد و غبار محیطی، ریزگردها و ذرات آلاینده‌ای که در هوا وجود دارند در این گروه قرار می‌گیرند. حفظ سوله از این آلودگی‌ها با هدف حفظ و ارتقا بهداشت محیطی انجام می‌گیرد.

آلودگی‌های با منشا انسانی: برخی آلودگی‌ها وجود دارند که توسط انسان به  سوله وارد می‌شوند. نیروی کار انسانی که در سوله بهداشتی کار می‌کنند و وظیفه ورود و خروج کالا را دارند، لازم است که در ورودی‌ها ضدعفونی شده و سپس به سوله بهداشتی وارد شوند. به طور معمول حوضچه‌هایی برای گندزدایی در ورودی‌های این نوع سوله‌ها قرار داده می‌شوند تا علاوه بر پرسنل و کارکنان، مراجعین نیز به صورت بهینه‌ای کنترل بهینه شوند.

آلودگی‌های با منشا حیوانی و جانوری: این نوع سوله لازم است که به شدت نسبت به ورود جانوران موذی و حشرات محافظت شود. هر گونه غفلت در این مورد باعث می‌شود که جوندگان موذی مانند موش به داخل سوله وارد شوند و خسارات سنگین اعتباری یا مالی برای مجموعه مربوطه به بار آورد. همچنین یک مورد دیگر در این زمینه لانه گزینی حشرات مختلف و تکثیر آن‌ها در داخل سوله به‌خصوص در زوایای پنهان و مخفی سازه مانند سقف است که بسیار سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنید صورت می‌گیرد. به همین دلیل است که هر چقدر هم  که اصول و قواعد حرفه‌ای برای ساخت سوله بهداشتی انجام گیرد، باز هم به کنترل و مراقبت‌های ویژه‌ای بعد از ساخت نیاز دارد.

شرایط سوله بهداشتی

شکل 2. شرایط سوله بهداشتی

الزامات وزارت بهداشت درمورد مشخصات سوله بهداشتی

وزارت بهداشت برای ساخت سوله بهداشتی، نظارت سنگینی دارد. همچنین برای گرفتن گواهی پایان کار و مجوز آغاز به فعالیت در این سوله‌ها، باید از استانداردهای سختگیرانه این نهاد نظارتی عبور کرد. اما چهار مورد از مهم‌ترین مواردی که در مورد مشخصات سوله بهداشتی وجود دارد و با توجه ویژه‌ای باید آن‌ها را رعایت نمود، موارد زیر می‌باشند:

دیوار سوله بهداشتی

نوع پوشش دیوارها باید به گونه‌ای در نظر گرفته شوند که نظافت و تمیز کردن آن‌ها به سهولت و با سرعت بالا انجام گیرد. به طور معمول برای ساخت این بخش از انواع ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌شود که ضد آب هستند و دارای قابلیت شستشو می‌باشند.

کف سوله بهداشتی

کف سوله نیز مانند دیوارها باید قابلیت پاکسازی و تمیزکاری را به راحتی داشته باشد. الزامات و آیین نامه‌ها در این مورد کارفرما را ملزم می‌کنند که برای کف این سازه از سنگ یا سرامیک استفاده کنند. در عین حال این پوشش باید به گونه‌ای باشد که بتوان با امنیت کامل بر روی آن حرکت کرد و لیز یا لغزنده نباشد.

پوشش سقف سوله بهداشتی

نوع پوشش سقف در سوله بهداشتی باید با دقت و وسواس خاصی انتخاب شود تا به محل تجمع حشرات و آلودگی‌ها تبدیل نشود. برای سقف سوله، انواع ساندویچ پانل سقفی با  قیمت‌های مختلف وجود دارد که بهترین انتخاب برای این بخش است.

پوشش سقف سوله بهداشتی

وضعیت سرمایش و گرمایش سوله بهداشتی

یکی دیگر از جنبه‌های مهم در این محصول کنترل دما است که دارای حساسیت زیادی است؛ زیرا کوچکترین اشتباه در این بخش باعث ایجاد اختلالات بزرگ در عملکرد سوله می‌شود.

ساخت سوله بهداشتی آریان ساز

اگر در کسب و کاری مشغول هستید که به سوله بهداشتی نیاز دارید و یا اینکه با قدم برداشتن به سمت چنین فضایی می‌توانید اشتغال خود را بهبود بخشید، انواع سوله بهداشتی آماده تحویل را در گروه صنعتی آریان ساز برای شما تدارک دیده‌ایم. دو عامل اصلی که برای مدیران و صاحبان مهم می‌باشند هزینه و زمان هستند که باید به بهترین وجه ممکن مدیریت شوند.

سوله دست دوم بهداشتی نیز یکی دیگر از محصول‌های استثنایی آریان ساز است که با به کار گرفتن قطعات پیش ساخته و انبار شده که همگی نو و تازه ساخت هستند، می‌توان هزینه را حدودا 30 تا 50 درصد نسبت به هزینه ساخت معمول سوله پایین‌تر رساند که یک امتیاز بزرگ بزرگ به شمار می‌آید. علاوه بر این یک مزیت دیگر که این نوع سوله‌ها دارند به دلیل اتصالات پیچ و مهره‌ای و آماده بودن قطعات است که فرآیند نصب سوله را با سرعت بسیار بالایی پیش می‌برد و همین باعث ورود هر چه سریع‌تر مالکان به بازار می‌شود.

متشکریم که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید. شرکت آریان ساز دورود در زمینه طراحی و ساخت سوله، طراحی و ساخت سیکلون، قطعات صنعتی، مخزن ، جرثقیل، تانکر آب، اسکلت فلزی و … در خدمت شما عزیزان است. ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)