در گذشته‌ها، بالابرهای هیدرولیک بیشتر در صنعت و مشاغل کاربرد داشتند اما امروزه برای جابه‌جایی نفرات نیز استفاده می‌شوند. در فروشگاه‌ها از این نوع بالابرهای هیدرولیک هم برای جابه‌جایی بار و هم جابه‌جایی نفر استفاده می‌شود.

در سیستم بالابر هیدرولیک برای انتقال قدرت در  لوله‌ها از جریان سیال پرفشار استفاده می‌شود. این نوع بالابر هیدرولیک طراحی ساده‌ای دارد زیرا برای ساخت آن از اجزای محرک کمتری استفاده شده است، همین طراحی ساده باعث شده است که راندمان این محصول به نسبت دیگر سیستم‌های مکانیکی افزایش داشته باشد.

بالابر هیدرولیک چیست؟

بالابر هیدرولیکی نوعی بالابر است که از نیروی هیدرولیک در آن استفاده می‌شود و انواع مختلفی نیز دارد. از پرفروش‌ترین انواع بالابر، همین بالابر هیدرولیک است که از انواع آن می‌توان به بالابر متحرک مدل ریلی یا ستونی، بالابر متحرک مدل قیچی، بالابر متحرک مفصلی، بالابر متحرک خودرو نیسان و کامیون  و … اشاره کرد.

این نوع بالابرها به دلیل اینکه مزایای مختلفی مانند اشغال فضای کم، هزینه به‌صرفه، درصد خرابی پایین قطعات، امنیت خوب، نیازمند نبودن به موتورخانه و …  دارند در بین استفاده کنندگان بسیار محبوب شده‌اند.

مزیت بالابر هیدرویکی

در این بخش تعدادی از مزیت‌های این نوع بالابرها را بیان می‌کنیم .

  • نسبت به کارایی و کاربردهای بیشماری که دارند ارزان قیمت محسوب می‌شوند.
  • ایمنی بالایی برای سرنشین و یا بار دارند.
  • نصب و راه‌اندازی آن‌ها بسیار سریع و آسان می‌باشد.
  • دارای قابلیت شخصی‌سازی برای فضاهای مختلف هستند.
  • در قیمت و قدرت تنوع دارند .
  • هزینه نصب بسیار پایین.
  • حرکت کردن بالابر به‌صورت یکنواخت، بدون اینکه صدای آزار دهنده‌ای ایجاد کنند .
  • تعمیر و نگهداری آسان.

انواع بالابر هیدرولیک

بالابر متحرک مدل ریلی یا ستونی

این بالابرها که از نوع هُلی (Push around) هستند، ریل‌هایی از جنس آلومینیوم دارند. این بالابرها در مقایسه با مدل‌های آکاردئونی وزن سبک‌تری دارند و جابه‌جایی آن‌ها نیز راحت‌تر است. این نوع بالابرهای هیدرولیکی به دلیل اینکه نوعی سازه آلومینیومی هستند، ظرفیت و عمر کمتری دارند و در ارتفاع نوسان دارند. ابعاد بالابرهای آلومینیومی به شکلی اسن که برای یک نفر ساخته می‌شوند و جنبه صنعتی ندارد. مدل‌های دو ریل و چهار ریل این نوع بالابرها در کشورهایی مانند ایران و چین  ساخته می‌شود که دارای سکوی بزرگتر، نوسان کمتر و ظرفیت بیشتری هستند. اما نقطه ضعف این نوع بالابرها، ابعاد بسته شده بزرگ آن‌ها در مقایسه با انواع آکاردئونی و ظرفیت کم آن‌ها می‌باشد.

بالابر متحرک مدل ریلی یا ستونی

بالابر متحرک مدل قیچی

کاربرد این نوع بالابرهای هیدرولیکی برای تعمیرات، نصب، رنگ آمیزی، بازرسی و… می‌باشد. بالابرهای قیچی می‌توانند از ۳ متر دسترسی  تا حداکثر  ۳۲ متر توسط شرکت‌های بزرگ بین‌المللی با تکنولوژی پیشرفته ساخته شوند. مزیت این نوع بالابرها، ظرفیت بالا و سطح وسیع سکوی کاری آن‎ها است، به‌طوری‌که گاهی ۶ نفر نیز می‌توانند به‌صورت همزمان در ارتفاع کار کنند. بالابر متحرک مدل قیچی با توجه به ارتفاع مورد نظر دارای ابعاد و قابلیت حرکتی متفاوتی هستند. برخی از این نوع بالابرها می‌توانند به شکل سیار (Push around) و برخی نیز به شکل خودکششی (Self propelled) ساخته شوند. دسته‌ای از بالابرهای خودکششی دارای قابلیت حرکت در ارتفاع نیز می‌باشند و به جک‌های جانبی تثبیت کننده نیازی ندارند. دسته‌ای نیز دارای شنی هستند که برای مکان‌های صعب‌العبور مناسب می‌باشند.

بالابر متحرک مدل قیچی

بالابر متحرک مفصلی

ساده‌ترین نوع بالابرهای هیدرولیکی دارای مکانیزم مفصلی است که بازوهای آن به شکل مفصل مانند با نیروی هیدرولیک حرکت می‌کنند. بالابرهای مفصلی برای ارتفاع کم کاربرد دارند و مکانیزم آن قدیمی محسوب می‌شود.

 

بالابر متحرک مفصلی

بالابر متحرک خودرو نیسان و کامیون

انواع بالابرهای هیدرولیکی را می‌توان روی خودرو نصب کرد. نیروی مورد نیاز برای این بالابرهای هیدرولیکی، از PTO خودروی حامل دریافت می‌شود. بالابرهایی که دارای ارتفاع کمتری باشند قابلیت نصب بر  روی وانت را دارند که در ایران با نام بالابر نیسانی شناخته می‌شوند. با توجه به اینکه وزن خود بالابر و نیز ارتفاع دسترسی آن تا چه اندازه است، می‌توان آن را بر روی خودروهای متفاوتی نصب کرد. انتخاب کامیون باید به نحوی انجام شود که هم بتواند بالابر را حمل کند و هم به‌عنوان یک وزنه تعادل برای بالابر عمل کند. بالابرهای کامیونی از ارتفاع ۷ متر تا ارتفاع ۱۰۰ متر وجود دارند که بلند مرتبه‌ترین بالابرها محسوب می‌شوند.

 

بالابر متحرک خودرو نیسان و کامیون

بالابرهای جک مستقیم

در بالابرهای جک مستقیم، جک هیدرولیک به‌صورت مستقیم زیر میز بار متصل می‌شود و آن را به طرف بالا حرکت می‌دهد. از بالابر جک مستقیم در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها برای حمل بار به طبقات استفاده می‌شود. اگر قصد استفاده از آن برای حمل نفر  را نیز بخواهید، لازم است بر روی آن کابین ایمن قرار داده شود که در این صورت آسانسور هیدرولیکی نیز نامیده می‌شود.

 

بالابرهای جک مستقیم

قیمت بالابر هیدرولیک

با توجه به اینکه بالابرهای هیدرولیکی دارای  اندازه قدرت و امکانات متفاوتی هستند، قیمت‌های متفاوتی را نیز در بر می‌گیرند. قیمت بالابر هیدرولیک تحت تاثیر موارد مختلفی می‌باشد که در این بخش تعدادی از  آن‌ها را بیان می کنیم.

  • جنس مواد اولیه و تجهیزاتی که در ساخت بالابر هیدرولیکی استفاده شده است.
  • قدرت و مقدار وزنی که بالابر قادر است حمل کند.
  • ثابت یا متحرک بودن بالابر.
  • دارای کابین یا بدون کابین بودن بالابر.
  • مقدار برق مصرفی دستگاه.
  • قابلیت‌هایی در نظر گرفته شده برای امنیت بار یا نفر در بالابر هیدرولیکی.
  • جنس پمپ و فلکه.

برای آگاهی ازقیمت انواع بالابر هیدرولیکی تنها باید با شماره تلفن‌های موجود در سایت ما تماس بگیرید تا مشاوره لازم درمورد انواع بالابر به شما ارائه شود .

Rate this post