مخازن فلزی برای ذخیره و نگهداری هر نوع مایعات قابل استفاده هستند که انواع و اقسام متفاوتی دارند که با توجه به شرایط نگهداری و مشخصات مایع قابل ذخیره سازی در اشکال مختلف طراحی و تولید می‌شود. ما در مجموعه آریان ساز با چند سال سابقه درخشان در امر طراحی و تولید قطعات صنعتی، قطعات کارخانه سیمان و انواع مخزن هرگونه مشاوره در خصوص ساخت این قطعات و مخازن در خدمت شما عزیزان هستیم. در مجموعه ما می‌توانید تانکر فلزی مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت خریداری نمایید و تا مدت‌های طولانی نگران خرابی تانکر فلزی خود نباشید. آریان ساز مفتخر است تا اعلام کند که تاکنون توانسته است صدها نمونه کار موفق را در سراسر کشور عرضه نماید.

مخزن فلزی زمینی

مخزن فلزی یا تانکر فلزی، مخزنی است که برای ذخیره‌سازی انواع مایعات مانند آب استفاده می‌شود که از جنس فلز، فولاد، گالوانیزه و یا استیل می‌باشد. به طور کلی این مخازن به مخزن‌های زمینی افقی، عمودی و یا مکعبی تقسیم می‌شوند. در مجموعه آریان سازه انواع مخازن فلزی زمینی در ابعاد و گنجایش‌های متفاوت طبق سفارش و نیاز شما مشتریان عزیزان در کمترین زمان ممکن طراحی و تولید می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخازن فلزی زمینی و اطلاع از قیمت‌ها با شماره‌های درج شده در بخش ارتباط با ما تماس حاصل فرمایید تا مشاوران متخصص در زمینه انواع مخازن  شما را راهنمایی فرمایند.

 

مخزن فلزی زمینی

ویژگی مخزن فلزی زمینی

  • در برابر سرما و گرما مقاومت کافی را داشته باشد.
  • در برابر ضربه و یا برخورد جسم تیز مقاوم باشد.
  • دارای قابلیت ساخت در محل نصب باشد.
  • در ساخت این مخازن از هیچ نوع ماده شیمیایی نباید استفاده شود تا ماده‌ای که در آن ذخیره می‌شود به هیچ عنوان واکنش شیمیایی ایجاد نکند و خاصیت خود را حفظ کند.

بهترین مخازن فلزی ذخیره آب

یکی از مزایای مخازن فلزی نسبت به دیگر مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی این است که در برابر ضربات اجسام تیز و بریدگی مقاومت بیشتری دارند. همچنین تولید مخازن فلزی در حجم‌های مختلف نسبت به مخازن پلی اتیلنی و پلاستیکی راحت‌تر می‌باشد. علاوه بر این امکان نصب انواع اتصالات فلزی به راحتی امکان‌پذیر است. اگر حجم مخزن سفارش داده شده بزرگ باشد، این امکان وجود دارد که تولید کنندگان در محل نصب مخزن اقدام به ساخت مخزن فلزی کنند، با این کار دیگر نیازی نیست که برای جابه جایی آن از تجهیزات اضافی استفاده شود.

 

بهترین مخازن فلزی ذخیره آب

تفاوت مخزن آب فلزی و پلاستیکی

از جمله سوالاتی به هنگام خرید مخزن فلزی زمینی برای مشتریان پیش می آید این است که آیا مخازن فلزی زمینی مناسب هستند یا مخازن پلاستیکی؟ از جمله مزایای مخازن فلزی این است که مقاومت بالایی دارند و با هیچ ماده‌ای نیز واکنش نمی‌دهند. از جمله ویژگی‌های مثبت مخازن فلزی این است که تولید این نوع مخازن نسبت به نوع پلاستیکی و پلی اتیلنی در ابعاد مختلف سریع‌تر و ساده‌تر است. علاوه بر این، می‌توان این مخازن ر ا به راحتی در محل موردنظر برای مشتری نصب نمود. یکی از مهم‌ترین حرفه‌ها در زمینه صنعت تانکرسازی است که این شغل از زمان‌های بسیار دور وارد ایران شده است. برای مدت‌ها برای نگهداری آب و ماده‌های گوناگون از این مخازن فلزی و گالوانیزه استفاده می‌کردند اما با گذشت سال‌ها نمونه‌های بهتر و جدیدتری وارد بازار شد.

اشتباهاتی در رابطه با نصب مخزن فلزی زمینی

  • به هنگام نصب مخزن فلزی زمینی باید دقت شود که سطح زیر آن کاملا تراز باشد. گاهی اوقات برای تراز کردن مخزن، یک جسم خارجی مانند سنگ، آجر یا  کلوخ را زیر مخزن قرار می‌دهند تا به تعادل برسد اما این کار مانع از پخش شدن فشار داخل مخزن می‌شود و به بعضی قسمت‌ها فشار بیشتری وارد شود؛ این کار به مرور زمان باعث فرسایش و از بین رفتن برخی از نقاط مخزن فلزی زمینی خواهد شد.
  • از سازه‌های فلزی کوتاه یا بلند برای نگهداری مخزن استفاده می‌شود اما باید توجه کنید که سطح زیر مخزن فلزی زمینی  هموار و مستحکم باشد و از خود مخازن فلزی نیز بزرگتر باشد تا باعث شکسته شدن مخزن نگردد.
  • نصب مخازن فلزی بر روی سازه ناقص باعث می‌شود در مخزن فشار اضافه ایجاد شود و در نتیجه باعث کاهش طول عمر آن خواهد شد.

مزایای استفاده از تانکر فلزی

تانکر فلزی در برابر برخورد اجسام و شعله‌های آتش دارای مقاومت بالایی هستند. تانکرهای فلزی که با ورق گالوانیزه تولید می‌شوند به دلیل  اینکه گالوانیزه دارای مقاومت بالایی است، طول عمر بالایی نیز دارند. علاوه بر این به دلیل اینکه نور خورشید نمی‌تواند به داخل تانکر فلزی  نفوذ پیدا کند از جلبک زدن آب و مایعات داخل تانکر نیز جلوگیری می‌شود. همچنین مایع ذخیره شده در این نوع مخازن کیفیت بالاتری نسبت به مخازن دیگر دارد.

 

مزایای استفاده از تانکر فلزی

قیمت مخزن آب فلزی

برای تعیین قیمت مخزن فلزی پارامترهای مهمی نقش دارند. این پارامترها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • ظرفیتمخزن 
  • نوع ورق (گالوانیزه یا فولاد مبارکه )
  • نوعمخزن ( مثلا به شکل مکعب باشد یا گرد )
  • ضخامت ورق
  • محل ساخت (ساخت در محل باشد یا ساخت در کارگاه )

خیلی از عوامل بر روی قیمت ساخت مخازن فلزی تاثیر دارند که مهم‌ترین این عوامل مواردی بودند که بیان کردیم. ساخت مخازن فلزی معمولا بر حسب کیلوگرم انجام می‌شود به این شکل که وزن مخزن به کیلوگرم ضربدر اجرت ساخت می‌شود و در برخی موارد نیز قیمت‌ها بر حسب ساخت تعیین و محاسبه خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت دقیق مخزن فلزی می‌توانید با شماره‌های داخل سایت تماس بگیرید.

Rate this post