برش لیزر یکی از تکنولوژی‌های جدید است که برای برش فلزات در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. از جمله این کاربردها شامل ساخت و تولید انواع قطعات تزیینی، قطعات استیل، قطعات فولادی به جهت مصارف در صنایع مختلف است. برش لیزر فلز کمک فراوانی در تبدیل کار دستی به کار ماشینی دارد که باعث شد کار انسان‌ها از کارهای ساده دستی به طراحی تصاویر و طرح‌های پیچیده‌تر برود.

برش لیزر فلزات در آریان ساز

با بهره گیری از برش لیزر فلزات در آریان ساز که دارای تاثیر زیاد در صنعت فلز و همینطور ورقکاری است، سرعت انجام کار برش بسیار بالا خواهد رفت، همچنین کیفیت ساخت قطعات نیز بسیار بهبود پیدا می‌کند. در مورد قیمت برش لیزر انواع فلز  نیز باید گفت که این مورد نیز به طرز عجیبی پایین می‌آید. مرکز آریان ساز نیز که این خدمات را برای شما ارائه می‌دهد دارای پروانه ویژه برای فعالیت خود در این زمینه می‌باشد.

صنعت برش فلزات توانسته است در گسترش و توسعه صنعت کشور بسیار موثر واقع شود و یک جهش خیلی خوب در رشد و ترقی صنایع کشور به وجود بیاورد. به همین دلیل است که از این حرکت باید تقدیر شود و تولیدکنندگان و سازندگان و کسانی که در این حوزه به ارائه خدمات مشغول هستند، باید حمایت شوند.

برش لیزر فلزات در آریان ساز

انواع روش‌های برش لیزری مخصوص فلزات توسط لیزر

روش‌های متفاوتی برای برش دادن فلزات با لیزر وجود دارد که هیچ‌کدام از این روش‌ها به انواع گوناگون دستگاه‌ها در زمینه برش لیزر فلزات مربوط نیستند زیرا هر کدام از دستگاه‌هایی که در زمینه برش لیزری کار می‌کنند، قادر به انجام تمامی این روش‌ها هستند. روش‌ها شامل موارد  زیر می‌باشند:

  • تبخیر نمودن ماده
  • ذوب نمودن ماده با گاز با فشار بالا و سوزاندن ماده
  • به وجود آوردن شکاف به وسیله حرارت
  • برش دادن سرد

تمامی طرح‌ها و انواع گوناگون برش در مرکز برش لیزر فلزات آریان ساز انجام می‌گیرد.

خدمات برش لیزری انواع فلز در آریان ساز

یکی از خدمات قابل ارائه در شرکت آریان ساز، برش لیزر فلزات است. این خدمات در آریان ساز در کنار علم و آگاهی تخصصی و فنی و همین‌طور سابقه خیلی خوب در حوزه تولید و ارائه تجهیزات مختلف را دارد. علاوه بر این آریان ساز دارای یک پرسنل متخصص و حرفه‌ای در حوزه مهندسی می‌باشد که می‌تواند قطعات کارخانه‌های سیمان و دیگر صنایع مربوط را بسازد و تولید کند.

دقت خدمات برش لیزر فلزات توسط آریان ساز بسیار بالا است و کیفیت تولید و مونتاژ قطعات نیز بسیار خوب می‌باشد، زیرا نقطه قوت این مجموعه این است که برای برش دادن اولیه قطعات از دستگاه‌های لیزر و دستگاه‌هایی که در بازار کار شناخته شده هستند و از کیفیت مطلوبی برخوردار می‌باشند بهره گرفته است.

خدمات برش لیزری انواع فلز در آریان ساز

دقت برش لیزر فلزات

سرعت خیلی بالا و دقت خیلی خوبی که در زمینه برش لیزر انواع ورق فلزات در آریان ساز وجود دارد، چیزی ثابت شده برای همگان است که به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد؛ به‌ویژه در این دستگاه‌های پیشرفته‌ای که در نسل چهارم وجود دارند و در زمینه برش لیزر فلزات کار می‌کنند، دقت کار بسیار بالا و سرعت آن نیز خیلی زیاد می‌باشد. تفاوت زیادی که بین این دستگاه‌های پیشرفته و نسل قدیم وجود دارد را می‌توان به وضوح احساس کرد. در دستگاه‌هایی که لیزری هستند و کاربردشان برای برش فلزات است از تکنولوژی سی ان ان بهره گرفته شده است. کمترین احتمال و امکان خطایی نیز در مورد انجام عملیات این دستگاه‌ها و طرحی که به آن داده می‌شود وجود نخواهد داشت. این دستگاه‌ها قادرند که ورق شما را در کامل‌ترین وجه خود برش و آن را تحویل شما دهند.

سرعت برش لیزر

سرعت برش لیزر

سرعت برش لیزر فلزات در آریان ساز بستگی به میزان ضخامت و همین‌طور جنس ورق دارد، بنابراین هر چه اندازه ضخامت آن بیشتر باشد و جنس محکم‌تری داشته باشد سرعت کار پایین‌تر می‌آید. برای مثال دستگاه برش لیزری یک ورق را که از جنس آهن و ضخامت یک میلی‌متر است را می‌تواند با سرعت ۲۵ متر بر دقیقه برش دهد. اما اگر همین عملیات بر روی ورق استیل انجام گیرد، سرعت آن از ۲۵ متر به ۲۰ متر در دقیقه می‌رسد. این سرعت زمانی بیشتر به چشم می‌آید که سفارشی با تیراژ بالا و قطعات زیاد داشته باشید. در این مواقع است که شاهد سرعت بالای این دستگاه خواهید بود.

نکاتی که در برش لیزر فلز حائز اهمیت هستند:

زاویه کونیک: این زاویه بیان کننده تغییر قطر سوراخ در ضخامت برش می‌باشد.

تولید پلیسه: به‌طور قطع هر چه پلیسه‌ای که بعد از برش تولید می‌شود، کمتر باشد دارای کیفیت نهایی بهتری است و فرآیند ماشین‌کاری ثانویه کمتری را لازم خواهد داشت.

کرف (Kerf) : کرف تعیین کننده کوچک‌ترین شعاع قابل برش است که به ضخامت ورق بستگی دارد و در طراحی بهتر است که در نظر گرفته شود. همچنین حداقل سوراخ‌هایی که در ایجاد ورق‌های فلزی می‌توان ایجاد کرد نیز به ضخامت ورق بستگی دارد. بدیهی است که کرف دستگاه هر چه کمتر باشد می‌توان برش کانتورهای پیچیده‌تر و دنده‌های ریز ضخیم را بهتر اجرا کرد.

سرعت برش: این فاکتور به قابلیت‌های دستگاه و توان اشعه لیزر بستگی دارد. هرچه دستگاه توان بالاتری داشته باشد، سرعت برش می‌تواند بالاتر برود.

صافی سطح: از مهم‌ترین پارامترهایی است که با برش صافی سطح و عدم اکسید شدن ارتباط دارد و از طریق تلفیق چند نوع تکنولوژی‌ و تنظیم صحیح و با دقت پارامترهای کنترلی مانند نوع گاز، فشار گاز، سرعت برش و تنظیم توان اشعه لیزر ایجاد می‌شود.

توجه به تمامی موارد ذکر شده در آریان ساز، باعث ارائه خدمات لیزر منحصر به فرد و با کیفیت و دقت مثال زدنی شده است.

Rate this post