اگر قصد خرید باند آموند را دارید در این مطلب با آریان ساز همراه باشید تا شما را با این دستگاه در حد قابل قبولی آشنا کنیم.

باند آموند چیست؟

باند آموند که نوار نقاله فلزی، نوار نقاله آپرون یا پن کانوایر نیز نامیده می‌شود نوعی نوار نقاله است که برای استفاده در انتقال و جابه‌جایی مواد فله‌ایی یا مواد داغ یا مواد تیز و فلزی در صنایع مختلف کاربرد دارند.

به دلیل اینکه باند آموند دارای صفحات فلزی مستحکم و مقاوم در برابر تنش‌های مختلف است و از مواد در حال انتقال به آن‌ها وارد می‌شود، یکی از گزینه‌های مناسب برای انتقال مواد و محصولات با درجه حرارت بالا می‌باشد . از مهم‌ترین کاربردهای باند آموند این است که در صنایع ریخته‌گری پیوسته مانند نوار نقاله ریخته‌گری‌های پوسته موتور یا محصولات مشابه که دارای حرارت بالایی هستند استفاده می‌شود.

باند آموند چیست؟

پن کانوایر نام دیگر باند آموند

پن کانوایر نام دیگر باند آموند است که با توجه به کاربری که برای آن در نظر گرفته شده است به شکل‌های متفاوتی ساخته می‌شود. باند آموند نسبت به نوار نقاله تحمل بالاتری دارد، این باندها در واقع نوعی هرزگرد یا رولر با ضریب اطمینان بالا هستند که برای استفاده در سیستم‌های انتقال مواد با درجه حرارت‌های بالا کاربرد دارند. همچنین باید گفت که می‌توان باند آموند را در شیب‌های تند و نوارهایی با سرعت بالا نیز استفاده کرد. در کل باند آموند تحمل فشار بالاتر، سرعت بالاتر و همچنین تحمل دمای بالاتری نسبت به نوار نقاله دارد.

 مشخصات فنی باند آموند

در ساخت باند آموند از شاسی و نیروی محرکه، چرخ و باکت‌های باند آموند و همچنین زنجیر برای انتقال نیرو استفاده می‌شود. این نیروی محرکه توسط موتور تولید می‌شود و توسط زنجیرها و باکت منتقل می‌گردد. بعد از انجام این عملیات حرکت باکت‌های باند آموند که از مواد پر هستند، انجام می‌گیرد. استراکچر باند آموند نیز از فلزاتی با آلیاژهای مختلف که معمولا از قوطی، نبشی، تیر آهن‌های آهنی و فولادهای سرد هستند، ساخته می‌شود.

سیستم محرکه پن کانوایر، به دو شکل عمده طراحی و ساخته می‌گردد که در سیستم اول از زنجیر چرخ دار استفاده می‌شود و سیستم دوم دارای حالت ترولی است. علاوه بر این چرخ‌های مستحکمی دارد که به طور معمول از متریال ST52 و Ck60 تولید می‌شوند و با انجام عملیات حرارتی روی صفحات فلزی پن کانوایر نصب می‌شود که در نهایت یک کانوایر فلزی یکپارچه را به وجود می‌آورد که در انتقال مواد و محصولات گوناگون استحکام زیادی دارد.

 کاربرد باندآموند در صنعت

باندآموندها کاربردهای فراوانی دارند که در این بخش مهم‌ترین آن‌ها رابیان خواهیم کرد.

از آنجایی که این باندها دارای باکت هستند، درون آن‌ها مواد مختلفی قرار می‌گیرد به همین دلیل از باندهای آموند می‌توان در سطوح شیب‌دار استفاده نمود. از کاربردهای مهم دیگر این نوع باندها این است که به دلیل وجود شاسی و سیستم انتقال و باکت‌های باندآموند، در صنایعی مانند کلینکر کارخانجات سیمان کاربرد دارند. برای اینکه درمورد باند آموند اطلاعات بیشتر و آگاهی کسب کنید با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 کاربرد باندآموند در صنعت

طراحی و ساخت پن کانوایر یا باند آموند در آریان ساز

پن کانوایر یا باند آموندها، شکل و پلتفرم‌های بسیار متنوعی دارند که در شرکت آریان ساز با توجه به شرایط مواد قابل حمل، طراحی و ساخته می‌شوند. پن کانوایر ها دارای طیف بسیار گسترده‌ای از مواد قابل انتقال هستند  و  در شرایط مختلف کاری مانند شرایط مرطوب، حرارتی، خوردگی، فشار و …  می‌تواند تمامی مشخصات مورد نیاز را حفظ کند. شرکت آریان ساز سازنده انواع پن کانوایر ، تضمین کننده بالاترین کیفیت در این تجهیزات انتقال مواد می‌باشد.

آریان ساز با تخصص و توانمندی بالا در زمینه تجهیزات انتقال مواد، قطعات مورد استفاده در  این سیستم‌های انتقال مواد را به طور اختصاصی طراحی و تولید می‌کند. قطعاتی که توسط آریان ساز برای باند آموندها ساخته می‌شود، کمترین فرسایش ناشی از اصطکاک را دارند و دلیل آن نیز طراحی و تولید اختصاصی قطعات برای تجهیزات انتقال مواد مختلف است. قطعات تجهیزات انتقال مواد درآریان ساز، همواره برای شرایط و ظرفیت‌های متفاوت باز طراحی می‌شوند.

Rate this post