برش لیزر cnc یک فرایند برش حرارتی برای فلز می‌باشد. پرتوی لیزر از منبع لیزر توسط منبع لیزر (رزوناتور) ساخته می‌شود که در آن یک لنز، پرتو را با قدرت بالا و در قطر بسیار کوچک به ورق تابانده و آن را ذوب می‌کند.

دستگاه‌های برش  cnc با پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین سورس‌های لیزر بین‌المللی تجهیز شده است که این تجهیزات می‌توانند برش‌هایی با کیفیت بسیار بالا و دقت‌ بی‌بدیلی را در انواع فلزات ایجاد کند. تکنولوژی بسیار پیشرفته مورد استفاده در دستگاه‌های برش cnc باعث شده است که هزینه‌های جاری برشکاری پایین بیاید و رقابت‌پذیرترین روش برشکاری با لیزر ارائه شود.

معرفی کامل دستگاه برش لیزر CNC

در گذشته برای برش اجسام و قطعات از اره‌های مخصوص و روش‌های مکانیکی و سنتی استفاده می‌شد اما در سال‌های اخیر و بعد از پیدایش تکنولوژی لیزر صنعتگران از دستگاه‌های برش لیزر cnc برای این کار استفاده کردند. این روش نسبت به روش‌های مکانیکی مزیت‌های فراوانی مانند سهولت در به‌کارگیری، افزایش سرعت کار، کاهش قابل توجه میزان خطای کار، امکان ایجاد طرح‌های پیچیده و حکاکی بر روی اجسام فلزی و چوبی، کیفیت و تمیزی (عدم وجود لبه‌های اضافی در قسمت‌های برش خورده) محصول نهایی از جمله خدمات دستگاه برش لیزر cnc به جای برش‌های مکانیکی و سنتی است.

 

معرفی کامل دستگاه برش لیزر CNC

قابلیت برش سی ان سی لیزر

  1. قابلیت برش انواع ورق‌های آهن، استیل، آلومینیوم و مس
  2. از ضخامت 0/2 میلی‌متر تا 20 میلی‌متر با دقت ±0/01 میلی‌متر

نکات مهم برش سی ان سی لیزر

زاویه کونیک: یعنی تغییر قطر سوراخ در ضخامت برش

تولید پلیسه: هر چه پلیسه تولید شده بعد از برش کمتر باشد کیفیت نهایی بهتر است و فرآیند ماشین ‌کاری ثانویه نیز کمتر نیاز است.

کرف (kerf): کوچک‌ترین شعاعی که قابل برش است کرف نامیده می‌شود که به ضخامت ورق وابسته است و توصیه می‌شود که در طراحی در نظر گرفته شود. برای نمونه گوشه‌های بسیار تیز باید دارای r حداقل معادل با کرف باشند. علاوه بر این حداقل سوراخ‌هایی که در ورق‌های فلزی می‌توانند ایجاد شوند به ضخامت ورق بستگی دارند. بدیهی است که هر چه دستگاه کرف کمتری داشته باشد قابلیت برش کانتورهای پیچیده‌تر و دنده‌های ریز ضخیم، بیشتر می‌شود.

سرعت برش: این فاکتور به قابلیت‌های دستگاه و توان اشعه لیزر بستگی دارد. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد می‌تواند سرعت برش را بالاتر ببرد.

صافی سطح: یکی از مهم‌ترین پارامترها، مربوط به برش صافی سطح و عدم اکسید شدن است که با تلفیق تکنولوژی‌های مختلف و تنظیم صحیح و با دقت پارامترهای کنترلی مانند نوع گاز، فشار گاز، سرعت برش و تنظیم توان اشعه لیزر ایجاد می‌شود.

 

نکات مهم برش سی ان سی لیزر

نکات مهم در آشنایی با دستگاه برش فلزات

 برش فلزات با استفاده از  دستگاه لیزر، یک نوع برش غیر‌تماسی می‌باشد که با تولید حرارت از گرمای کانونی و انرژی حرارتی تولید شده توسط دستگاه لیزر از یک دریچه‌ باریک، به هدف برش نشانه گرفته شده تا قسمت مورد نظر برش داده شود. برش لیزری در مقایسه با روش‌های برش سنتی مزایای فراوانی دارد. انرژی متمرکزی که از دستگاه لیزر و کنترل سی ان سی تولید می‌شود، دارای توانایی برش مواد با ضخامت‌های مختلف و اشکال پیچیده است.

دستگاه برش لیزر قادر است با دقت بالا و تحمل کم، به کمک کاهش ضایعات مواد و تنوع فرآیندی بیاید. فرآیند برش لیزری به طور گسترده‌ای در کاربرد‌های تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به یک دارایی ارزشمند در صنعت تبدیل شده است. از این روش برای تولید قطعات پیچیده و ضخیم با انواع مواد با استفاده از اشکال سه بعدی هیدروفرم شده تا صنعت الکترونیک دقیق برای تکمیل قطعات فلزی یا پلاستیکی و بردهای مدار استفاده می‌شود. این روش مزایای زیادی برای تولید کنندگان به همراه دارد از کارگاه‌های فرآوری گرفته تا کارگاه‌های کوچک تا تاسیسات صنعتی بزرگ. ما چند دلیل برای استفاده از دستگاه برش لیزر برای فلزات را بیان کردیم. اما در ادامه به مزایای استفاده از این روش خواهیم پرداخت.

مزایای برش لیزر cnc

دقت عالی

موادی که با استفاده از دستگاه cnc برش داده می‌شوند نسبت به فلزاتی که با روش‌های سنتی برش داده می‌شوند دقت و کیفیت لبه بهتری دارند. این دستگاه برای برش فلز از یک پرتو کاملا متمرکز استفاده می‌کند که به‌عنوان منطقه‌ای است که تحت تاثیر حرارت قرار گرفته است اما آسیب حرارتی قابل توجهی به سطح مجاور وارد نمی‌کند. فرآیندی که از برش با گاز فشار بالا استفاده می‌کند، برای کاری که به دقت عمل کمتری نیاز دارد مناسب است. دستگاه لیزر پردازش تمیزتری دارد و لبه‌های اشکال و طرح‌های پیچیده صاف‌تر می‌باشند. عملکرد دستگاه برش لیزری با کنترل عددی کامپیوتریcnc  کنترل می‌شود و فرآیند برش در این روش را می‌توان با یک برنامه از پیش طراحی شده به طور خودکار کنترل کرد.

بهبود ایمنی در محیط کار

حوادثی که برای کارکنان و تجهیزات در محل کار اتفاق می‌افتند دارای تأثیر منفی بر بهره‌وری و هزینه‌های عملیاتی شرکت هستند. مراحلی مانند پردازش و جابه‌جایی مواد، از جمله برش، که اغلب در آن‌ها رخ می‌دهد. اما با استفاده از لیزر، می‌توان حوادث را کاهش داد. به دلیل اینکه روش لیزر cnc یک فرآیند غیرتماسی است، دستگاه به طور فیزیکی مواد را پردازش نمی‌کند. همچنین در هنگام برش نیازی به مداخله اپراتور در طول فرآیند برش لیزر وجود ندارد، به‌گونه‌ای که تمامی دستورات در داخل دستگاه حفظ می‌شود. در کل برش لیزر به‌جز در کارهای بازرسی و نگهداری، نیازی به مداخله دستی ندارد.

افزایش انعطاف‌پذیری مواد

علاوه بر اینکه در روش برش لیزر cnc می‌توان برش‌های هندسی پیچیده با دقت بالا را پیاده کرد، به سازندگان اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد تغییرات مکانیکی، با استفاده از مواد بیشتر و طیف وسیع‌تری از ضخامت، برش را انجام دهند. با کمک یک یاتاقان با سطوح خروجی، شدت و طول متفاوت، می‌توان فلزات مختلف را برش داد و اصلاحات ماشین مانند می‌تواند مواد با ضخامت‌های متفاوت را به درستی برش دهد.

افزایش انعطاف‌پذیری مواد

مزیت‌های شرکت آریان ساز برای مشتریان برش لیزر سی ان سی

  1. دستگاه برش سی ان سی لیزرمطابق با پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه روز دنیااست.
  2. در کمترین زمان تحویل کار انجام می‌شود.
  3. کارها با نازل‌ترین قیمت انجام می‌گیرد.
  4. تخفیف‌های ویژه برای مشتریان دائمی
  5. یکی از بزرگترین قطب‌های خدمات برش CNC در ایران
  6. دارای سایت مرکزی وسیع
  7. دارای مجموعه سالن‌های مخصوص کارها
Rate this post