سیستم کانوایر که نام دیگر آن نوار نقاله است یکی از بخش‌های متداول حمل و نقل مکانیکی می‌باشد که مواد را از یک مکان به مکان دیگر انتقال می‌دهد. کانوایرها به‌ویژه در زمینه حمل و نقل مواد سنگین یا حجیم بسیار کاربرد دارند.

کانوایر آریان ساز

آریان ساز به رغم سال‌ها تجربه درصنعت Material Handling و طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی انواع کانوایرهای ثابت و متغیر و سیستم‌های انتقال مواد و اتوماسیون؛ تجربه لازم و کافی در این زمینه را دارد. این واحد توانسته است با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و مجرب و الگوبرداری ازشرکت‌های بین‌المللی، نیازهای اتوماسیون بخش‌های مختلف صنعت اعم از خطوط تولید، مونتاژ، انتقال و … را پاسخگو باشد. استفاده از این دستگاه باعث گذر از وضعیت سنتی به ساختار مدرن و پیچیده درصنایع، کاهش هزینه‌ها و افزایش سوددهی دراقتصاد صنعتی شده است. این روش یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب افزایش محصولات تولیدی و توجیه بهتر اقتصادی، بهبود و توسعه روش‌های جابه‌جایی شده است. استفاده از کانوایر برای جابه‌جایی قطعات و یا محصولات تولید شده در اکثر واحدهای تولیدی به یک امر عادی و ضروری تبدیل شده است. آریان ساز نیز فعالیت خود را در این زمینه با هدف رفع نیازهای اتوماسیون در صنایع مختلف آغاز کرده است و در این راستا پروژه‌های متنوعی را با قابلیت و توانایی کنترل هوشمند تجربه کرده است.


کانوایر چیست؟


ساخت کانوایر در آریان ساز

انواع کانوایر تولید شده توسط آریان ساز

کانوایر حمل بسته و کیسه

این نوع کانوایر با استفاده از مکانیزم تسمه و درام استوانه‌ای برای حمل بسته و کیسه در ابعاد مختلف استفاده می‌شود که کاربرد آن بیشتر در صنایع غذایی، دارویی و پتروشیمی می‌باشد.

حمل مواد فله‌ای (Bulk Material)

مکانیزم این نوع کانوایر به این صورت است که با استفاده از مکانیزم تسمه انعطاف‌پذیر و رولرهای زاویه‌دار، مواد فله‌ داخل تغاری که توسط تسمه شکل می‌گیرد را از مبدا بارگیری و در مقصد تخلیه می‌کند. این نوع کانوایر دارای کاربرد بسیار گسترده‌ای می‌باشد و در صنایعی مانند فولاد، پتروشیمی، سیمان و معادن کاربرد دارد. طول این نوع کانوایرها می‌تواند بسیار زیاد باشد و به کیلومترها نیز برسد.

کانوایر زمینی

از کانوایر زمینی برای انتقال خودرو یا بسته یا جعبه‌های بزرگ در داخل زمین استفاده می‌شود.

کانوایر هوایی

کانوایر هوایی معمولا برای انتقال بدنه خودرو و قطعات در صنعت خودرو سازی کاربرد دارد.

کانوایر بالابر (Bucket Elevator)

این نوع کانوایر قاشقک‌هایی دارد که به نوع خاصی از زنجیر متصل می‌شوند و این قابلیت را دارد که مواد را از سطح (الف) به سطح (ب) برساند. از کانوایر بالابر در معادن و صنعت فولاد استفاده می‌شود.

کانوایر زنجیری

ساده‌ترین نوع کانوایر همین کانوایر زنجیری است که برای حمل پالت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رولر کانوایر

یک نوع دیگر از کانوایرها، رولر کانوایر است. با استفاده از رولرها، جسم مورد نظر با سر خوردن روی رولرها جابه‌جا می‌شود. این کانوایر ممکن است دارای موتور یا بدون موتور باشد، به نوع بدون موتور آن در اصطلاح  ثقلی می‌گویند.

مشتریان گرامی برای سفارش خرید یا مطلع شدن از قیمت‌ها می‌توانند از طریق قسمت تماس با ما با شماره تلفن‌های ما تماس حاصل فرمایند و بعد از مشاوره و ثبت سفارش خود، کار طراحی و تولید دستگاه شما آغاز خواهد شد.

طراحی و تولید رولر کانوایر

کانوایر سفارشی

  • ساخت انواع کانوایرهای مورد نیاز مشتری در آریان ساز
  • کانوایرهای استیل بهداشتی با تسمه پی وی سی سفید
  • کانوایر انتقال افقی برای حرکت‌های دوار و نیمه دوار
  • کانوایر انتقال فله مواد غذایی با بدنه کاملا استیل و تسمه کاملا بهداشتی
  • کانوایرهای استیل برای شستشوی مواد غذایی در داخل آب
  • استفاده از تسمه‌های مدولار توری برای آبکش کردن
  • ساخت کانوایر انتقال مواد فله‌ای صنعتی به ظرفیت‌ مورد دلخواه کارفرما
  • ساخت کانوایر بارگیری اکاردئونی برای انتقال کارتن های سایز بزرگ
  • ساخت کانوایرهای تلسکوپی برای بارگیری در سالن‌های سکودار
  • کانوایر تلسکوپی برای بارگیری موادی مانند کارتن و گونی
  • امکان ساخت کانوایرها با انواع جنس بدنه استیل، گالوانیزه، آهن، آلومنیوم و …
  • امکان طراحی کانوایر با ظاهر شکیل به‌صورت کاملا مهندسی شده
  • تمامی دستگاه‌های ساخته شده در آریان ساز دارای ایمنی‌های کارگری هستند
  • استفاده از بهترین بلبرینگ‌ها برای درام‌ها و رولینگ‌ها
  • به کار بردن بهترین مارک موتور و گیربکس برای تمامی دستگاه‌ها
  • به کار بردن بهترین و با دوام‌ترین شاسی برای تمامی دستگاه‌ها
  • به کار بردن بهترین تسمه‌ها
  • توانایی ساخت تمامی کانوایرها به‌صورت چرخ‌دار برای سهولت در انتقال دستگاه

عرضه محصولات جدید

امروزه در صنعت، موضوع اتوماسیون دارای اهمیت ویژه‌ای است که با بالا رفتن هزینه‌های تولید، که بخش اعظم آن به هزینه‌های نیروی انسانی مربوط است، باعث شده است دست اندرکاران صنعت اتوماسیون به رشد و توسعه در این تکنولوژی مصمم‌تر شوند. واحد تولیدی آریان ساز مفتخر است که دراین زمینه پیشگام باشد و به طراحی و ساخت انواع کانوایر مشغول باشد.

مزایای کانوایرهای آریان ساز

در آریان ساز انواع مختلفی از کانوایرها ساخته می‌شوند که برخی از آن‌ها شامل: کانوایر غلطکی، زنجیری، سبدی و صفحه‌ای-زنجیری می‌باشد. جنس کانوایرهای غلطکی و زنجیری از نوع آلومینیوم است و همچنین جنس کانوایر صفحه ای-زنجیری از نوع پلی آمید (نایلون) است. کانوایر سبدی نیز از جنس استنلس استیل است. یکی از مزایای مهم این دستگاه‌ها این است که تماما از پیچ و مهره ساخته شده‌اند تا حمل و نقل آن‌ها به آسانی انجام شود.

مزایای کانوایرهای آریان ساز

درباره شرکت آریان ساز و خدمات این شرکت

شرکت آریان ساز یکی از شرکت‌های موفق و معتبر با سابقه طولانی در زمینه ساخت انواع کانوایر و ماشین آلات صنعتی است. این شرکت تمام محصولات صنعتی مورد نیاز مشتریان خود را در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن طراحی و تولید می‌کند و آن‌ها را به اقصی نقاط کشور در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال می کند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر مانند قیمت کانوایر و خرید این محصول تنها کافی است تا از مشاوران ماهر و پشتیبانی ۲۴ ساعته ما از طریق صفحه تماس با ما درسایت آریان ساز بهره گیرید.

Rate this post