هر ورق استیل را که بخواهید به اشکال و قطعات مختلفی برش دهید باید با استفاده از لیزر این کار را انجام دهید. برش لیزر استیل از طریق تابش لیزر از یک خروجی قوی، روی سطح جسم انجام می‌گیرد. بعد از اینکه لیزر روی استیل تابانده شد، با توجه به قدرت لیزر و برشی که قرار است بر روی آن انجام شود و همچنین قطر استیل مورد استفاده، برش باعث آب شدن و یا سوختن آن منطقه خواهد شد.

امروزه از لیزر در بسیاری از حرفه‌ها از صنعت تا پزشکی استفاده می‌شود. از کاربرد های لیزر در صنعت می‌توان به برش وسایل مختلف اشاره کرد که وسایل استیل نیز یکی از آن‌ها می‌باشد. در ادامه با ما در آریان ساز همراه باشید تا خدمات برش لیزر استیل خود را برای شما عزیزان شرح دهیم.

برش لیزری استیل

یکی از مواد پرکاربرد که برای برش آن می‌توان از برش لیزری استفاده کرد، استیل است. با توجه به ویژگی‌های مثبتی که این فلز دارد، برای برش آن می‎توان از انواع لیزرها استفاده کرد. این فلز دارای قابلیت جذب بالای نور مادون قرمز است و برش آن با لیزر نیز بسیار سریع، دقیق و صاف انجام می‌گیرد. لیزر دارای توانایی برش، حک و علامت‌گذاری ورقه‌های استیل با ضخامت‌های متفاوت در کمترین زمان و دقت بسیار بالا است. در واقع به دلیل اینکه برش لیزر استیل به‌صورت بسیار یکنواخت، صاف و دقیق انجام می‌گیرد، بر روی ورقه‌های استیل یا دفرمه شدن آن تاثیر منفی نخواهد داشت. اگر تنظیمات درست و بهینه‌ای برای دستگاه لیزر ایجاد شود،برش لیزر همواره با کیفیت عالی به‌دست می‌آید.

برش لیزری استیل

مزیت‌های استفاده از تکنیک برش لیزری استیل

  • با توجه به سرعت و کیفیت بالایی که خدمات برش لیزر در ورق استیل دارد، این فرآیند می‌تواند در بسیاری از موارد جایگزین مناسبی برای خدماتی مانند پانچCNC ، خدمات برش واترجت و خدمات برش پلاسما باشد.
  • امروزه در سراسر دنیا به دلیل اینکه خدمات برش لیزر فلزات دارای هزینه‌های پایین و سرعت و دقت بالایی هستند، در ورق‌های استیل ضخیم (استیل ۸، استیل ۱۰، استیل ۱۲، استیل ۱۵ و استیل ۲۰ میلی‌متر)، به جای استفاده از دستگاه برش واترجت و دستگاه برش پلاسما، از دستگاه‌های لیزر توان بالا استفاده می‌گردد.
  • با توجه به اینکه مواد اولیه در برش لیزر استیل دارای قیمت بالایی هستند و چیدمان قطعات درخواستی را می‌توان با کمترین ضایعات روی شیت (Sheet) و یا پلیت (Plate) انجام داد، این فرآیند توجیه اقتصادی بالایی برای تولید قطعات مورد نیاز دارد.
  • در برش لیزری استیل، اگر دستگاه به‌طور کامل سالم باشد و تمامی تنظیمات لازم را نیز اپراتور ماهر انجام دهد، هر چه توان دستگاهه بالاتر باشد آنگاه  کیفیت صافی سطح نیز  وضعیت بهتری خواهد داشت.
  • دارای کمترین میزان کرف (Kerf) یا باربرداری هنگام برش استیل است، در نتیجه این میزان کرف باعث می‌شود که امکان برش المان‌های ریز و با ظرافت بالا نیز فراهم شود.
  • به دلیل اینکه برش لیزر استیل با گاز نیتروژن یا هوای فشرده انجام می‌شود، دمای سطح برش بسیار پایین‌تر از برش پلاسما است، در نتیجه لبه‌های سطح برش دچار تنش حرارتی نمی‌شوند.

 

مزیت‌های استفاده از تکنیک برش لیزری استیل

برش لیزر استیل در چه صنایعی کاربرد دارد؟

برش لیزر به دلیل اینکه مقاوت بالایی در برابر خوردگی و همچنین سطح صاف و صیقلی دارد در صنایع متفاوتی مانند صنایع خودروسازی، پروژه‌های نفت و گاز، تابلوسازی، ساختمان ‌، دکوراسیون داخلی، آسانسورسازی، تولید سازه و مخازن صنعتی، سیستم‌های انتقال مواد دارویی، غذایی، ظروف نگهداری شیر، سیستم‌های لوله کشی و شیرآلات، پمپ‌های تماس با آب، پوشش بدنه، تولید پمپ، دریچه و تجهیزات شیمیایی، صنایع نظامی، هوا فضا، کشتی‌سازی، ساخت ماشین آلات صنعتی، صنایع غذایی و تجهیزات آشپزخانه و .. کاربرد دارد.

دستگاه برش لیزری ورق‌های استیل در آریان ساز

دستگاه‌های CNC برای برش ورق‌های استیل مناسب هستند که با تولید اشعه لیزر با کمک لامپ‌های ویژه و انعکاس با آینه‌های مخصوص برای قوی کردن لیزر و تابش به لنز در سر دستگاه باعث متمرکز شدن لیزر برای برش قطعات با ضخامت‌های مختلف می‌شود. در این دستگاه‌ها به‌راحتی می‌توان قدرت و تمرکز لیزر را برای برش ورق استیل با ضخامت‌های مختلف تنظیم کرد.

مجموعه آریان ساز و خدمات دستگاه برش لیزر استیل در این مجموعه

خدمات دستگاه برش لیزر استیل در مجموعه آإریان ساز دارای کیفیت بسیار بالا است و در سریع‌ترین زمان ممکن و هزینه‌ای بسیار پایین انجام می‌گیرد. مجموعه ما سال‌ها است که در این زمینه فعالیت دارد  و  می‌توانیم بگوییم که آریان ساز یکی از قطب‌های اصلی شناخته شده در این صنعت می‌باشد. مجموعه ما فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ساخت ماشین آلات صنعتی نیز می‌باشد. به مرور نیز توانستیم با استفاده از علم روز دنیا، در این زمینه نیز جایگاه خود را به‌دتس آوریم. خدمات ارائه شده توس آریان ساز می تواند کمبودهای موجود در بازار داخل را جبران کند و نیاز مشتریان مختلفی را برآورده نماید.

 

مجموعه آریان ساز و خدمات دستگاه برش لیزر استیل در این مجموعه

سفارش آنلاین برش لیزر استیل در آریان ساز

برای سفارش آنلاین برش لیزر استیل، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت آریان ساز اقدام کنید و درمورد خدمات موجود مشاوره بگیرید.

قبل از اینکه برای برش لیزر سفارش آنلاین خود را ثبت کنید، بهتر است یادآوری کنیم که خدمات برش لیزر در آریان ساز بر روی انواع ورق‌های فلزی مانند آهن، مس، گالوانیزه، استیل، برنج، آلومینیوم، آلیاژهای مختلف انجام می‌گیرد که با توجه به جنس، سختی و نوع ورق میزان حداکثر ضخامت برش لیزر در آن‌ها متفاوت است بنابراین بهتر است قبل از انجام سفارش از میزان حداکثر ضخامت قابل برش اطمینان پیدا کنید. کارشناسان مجموعه آریان ساز، سفارش آنلاین برش لیزر شما را در کمترین زمان ممکن انجام خواهند داد.

Rate this post