در محاسبه قیمت برش لیزر فلزات مواردی مانند نوع و جنس ورق فلزی مورد نظر، روش برش و راحت یا پیچیده بودن طرح نقش دارند. بعد از آن مبلغ برشکاری برای هر میلی‌متر در مقدار ضخامت ورق ضرب می‌شود.

به دلیل اینکه  قیمت فلز و همچنین قیمت ارز دارای نوسان هستند، همچنین خرید مواد اولیه و ابزارها و قطعات مصرفی نیز در ثابت نبودن قیمت خدمات برش لیزری تاثیر دارند. به‎همین دلیل است که تهیه یک جدول برای مشخص کردن لیست قیمت امکان‌پذیر نیست. اما در این مقاله به بررسی تمامی عوامل موثر بر این قیمت خدمات برش لیزر فلزات خواهیم پرداخت.

برش لیزر فلزات

امروزه در دنیای مدرن ما، فلزات و قطعات فلزی دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. به همین دلیل یکی از نیازهای اساسی جوامع رو به رشد نیز برش فلزات صنعتی است. برای برش فلزات، روش‌های زیادی وجود دارد برای برش فلزات وجود دارد که برش لیزری یکی از آن‌ها می‌باشد. برش لیزر فلزات در مقایسه با دیگر روش‌ هامزایای فراوانی دارد. در این بخش به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم :

  • برش لیزر در مقایسه با سایر روش‌های برش در فلزات سرعت بالاتری دارد.
  • برش لیزری در مقایسه با سایر روش‌های برش در فلزات کیفیت بالاتری دارد.
  • برش لیزر محدودیت ضخامتی ندارد و با توجه به نوع دستگاه در تمامی ضخامت‌ها قابل انجام است.
  • برش لیزر تنها برای برش چند فلز محدود نیست و برای تمامی فلزها کاربرد دارد.
  • قیمت برش لیزر فلزات در تعداد کم و یا زیاد نسبت به سایر روش‌ها از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

مواردی که بیان کردیم  تنها بخشی از مزایای برش لیزر در فلزها نسبت به سایر روش‌ها می‌باشد.

 

برش لیزر فلزات

قیمت برش لیزر – عوامل موثر در تعیین قیمت

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای هر مشتری در زمان سفارش، هزینه خدمات برش است. قیمت برش لیزری فلزات با توجه به عوامل مختلفی محاسبه می‌شوند. در این بخش به تعدادی از این عوامل موثر برای تعیین هزینه خدمات برش لیزر فلزها خواهیم پرداخت :

  1. تعداد / تیراژ تولید

یکی از مهم‌ترین عواملی که درتعیین قیمت برش لیزری موثر است، تیراژ و یا تعداد سفارش است. هر دستگاه لیزر علاوه براینکه قطعات ثابتی دارد، دارای قطعات مصرفی نیز هست. از جمله این موارد نازل‌ها، لنز، گازهای مصرفی و … می‌باشند. هرچه تعداد سفارشی که یک مشتری دارد بیشتر باشد، هزینه‌های یاد شده به‌همراه هزینه خرید متریال، حمل و نقل و …کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل قیمت تمام شده برای برش لیزر فلز نیز کمتر می‌شود.

  1. سری کاری / برش لیزر یک محصول خاص

عامل مهم دیگری که در تعیین هزینه برش لیزری موثر است، تنوع برش لیزر مشتری می‌باشد. هرچه تعداد محصولی که مشتری برای برش لیزر دارد کمتر باشد، سرعت انجام کار نیز افزایش پیدا می‌کند. با افزایش سرعت، هزینه تمام شده برای برشکاری لیزر نیز کمتر می‌شود. در نتیجه عامل دوم در کاهش قیمت خدمات برشکاری لیزر فلزها، سری کاری با تیراژ مناسب است.

  1. جنس

عامل سوم که در تعیین هزینه برش لیزر فلزات موثر است جنس محصول می‌باشد. عمر مفید قطعات مصرفی دستگاه برش لیزر دارای رابطه مستقیم با جنس فلز هستند. برای مثال زمان برش لیزر آهن با لیزر مس در برش لیزری تفاوت دارد، همچنین میزان مصرف گاز برای برش این دو فلز نیز با هم تفاوت دارد. پس قیمت برش لیزر آهن با برش لیزر مس دارای تفاوت است.

  1. ضخامت برش لیزر

اثر این فکتور در هزینه برش فلزات، مانند عامل سوم می‌باشد. به بیان دیگر، همانطور که در مورد قبل گفتیم، در این مورد نیز می‌توان گفت که عمر مفید قطعات مصرفی دستگاه برش لیزربا ضخامت فلز رابطه مستقیمی دارد. برای مثال هزینه برشکاری لیزر استیل 2 میلی‌متر، با قیمت برشکاری لیزر استیل 4 میلی‌متر تفاوت دارد. و طبق عامل سوم می‌توانیم بگوییم علاوه بر اینکه هزینه برشکاری لیزر آهن 2 میلی‌متر با هزینه برش آهن 4 میلی‌متر متفاوت است؛ با قیمت برش لیزر آهن سایز خود نیز تفاوت دارد. زیرا در برش لیزر هر یک از فلزاتی که نام بردیم، میزان مشخصی از مواد مصرفی استفاده می‌شود.

 

ضخامت برش لیزر

قیمت برش لیزری ورق آهن

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، عوامل زیادی در تعیین قیمت برش لیزر فلزات تاثیر دارد. علاوه بر مواردی که بیان کردیم، نوسان قیمت فلزات با توجه به بورس فلزات لندن LME و نوسان قیمت ارز در خرید متریال و قطعات مصرفی از دیگر عوامل موثر در ثابت نبودن هزینه برش لیزر فلزات می‌باشد. به همین دلیل است که متاسفانه نمی‌توانیم جدول ثابتی  را برای تعیین قیمت برش فلزات مختلف آماده کنیم.

اما نگران نباشید! همکاران ما در شرکت آریان ساز همواره آماده‌اند تا با توجه به نیاز مشتریان خود، بهترین قیمت خدمات برشکاری لیزر فلزات گوناگون را به آن‌ها ارائه دهند .

اجرت خدمات لیزری

در مواردی که انجام سفارش برشکاری به همراه خدمات جانبی نیز باشد، یک مبلغ توافقی نیز به‌عنوان دستمزد دریافت می‌شود. این خدمات شامل موارد زیر می‌باشند.

  • خدمات خمکاری
  • چسباندن و اتصال قطعات به یکدیگر
  • پرداخت، پولیش، ساب
  • سرهم کردن

فراموش نکنید که مواردی مانند کیفیت نهایی برش و ویژگی‌های متریال انتخابی برای محاسبه اجرت نهایی موثرند.

اجرت خدمات لیزری

سخن پایانی

اگر شما نیز می‌خواهید کار برش بر روی انواع متریال سخت فلزی انجام دهید، قبل از هر چیز دیگر باید بدانید که هزینه دریافتی برای برش متریال طبق عواملی که در این مطلب بیان کردیم محاسبه می‌شود. همچنین توان مصرفی دستگاه و ساعت کار آن  نیز در نحوه قیمت‌ گذاری تاثیرگذار است. برش فلزات با استفاده از دستگاه لیزر بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از سایر روش‌های سنتی می‌باشد. برای اطلاع از قیمت‌ها با توجه به نوسانات بازار می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این مورد به شما مشاوره دهند.

Rate this post