کاسه الواتور چیست؟

از کاسه‌های الواتور برای انتقال همه چیز از جمله مواد متراکم مانند زغال سنگ به مواد فاسدشدنی استفاده می‌شود. حمل و نقل و تخلیه محصولات به آرامی و بدون آسیب و خسارت انجام می‌شود. این نوار نقاله‌ها ساخته شده از فولاد ضد زنگ مقاوم و بهداشتی، برای شستشوی آسان طراحی شده اند. هم چنین به آن‌ها قاشقک الواتور نیز گفته می‌شود.

کاسه‌های الواتور چگونه کار می‌کنند؟

این کاسه‌ها برای جابجایی پودرهای روان یا مواد جامد فله به صورت عمودی طراحی شده اند. آن‌ها به یک حلقه و هم چنین زنجیر به هم پیوسته متصل شده اند که به طور مداوم از قسمت بوت آسانسور، جایی که سطل‌ها بارگیری می‌شوند، به اطراف قرقره یا زنجیر دم می‌چرخند.

با وجود گزینه‌های بسیار مختلف، دشوار است که بدانید چه نوع کاسه‌های الواتور را در انبار خود استفاده کنید. در اینجا دسته بندی کاسه‌ها از حیث‌های مختلف آورده شده است و به شما در انتخاب سیستم‌های انبار خود کمک می‌کند.

دسته بندی کاسه‌های الواتور از نظر شکل کلی

  1. قاشقک عمیق (Deep)
  2. قاشقک کم عمق (Shallow)

لازم به ذکر است نوع عمیق (Deep) مناسب برای مواد خشک و دارای سیالیت خوب و متعادلی می‌باشد و نوع کم عمق نیز برای مواد خیس و دارای سیالیت کم مناسب است.

دسته بندی کاسه‌های الواتور از نظر جنس

قاشقک‌های الواتور بر اساس جنس به دو دسته ی کلی تقسیم می‌شوند:

کاسه فلزی الواتور

شکل 1. کاسه فلزی الواتور

کاسه پلاستیکی الواتور

شکل 2. کاسه پلاستیکی الواتور

 

این دو دسته انوع مختلفی دارند. در ادامه مدل‌های متفاوت را خواهیم دید.

انواع کاسه الواتورهای فلزی

  1. قاشقک کلمبوس (Columbus)
  2. قاشقک جوشکاری شده (Welded DIN)
  3. قاشقک فولادی استارکو (Starco Steel)
  4. قاشقک فولادی پلیکان (Pelican Steel)
  5. قاشقک لوله‌ای دی مکث (Di-Max Ductile)
  6. قاشقک بدون کف (Bottomless)
  • قاشقک کلمبوس (Columbus)

کلمبوس مناسب برای حمل و نقل گرانول و محصولات آردی می‌باشد.

قاشقک کلمبوس

شکل 3. قاشقک کلمبوس

  • قاشقک جوشکاری شده (Welded DIN)

این سطل‌ها دارای یک الگوی سوراخ استاندارد مطابق با استاندارد DIN15236 می‌باشند، اما همچنین می‌توانند به یک الگوی سوراخ خاص مشتری یا با تقویت کننده‌های مختلف لبه مجهز شوند. سطل‌ها را می‌‌توان از انواع مختلف فولاد تولید کرد.

قاشقک جوشکاری شده

شکل 4. قاشقک جوشکاری شده

  • قاشقک فولادی استارکو (Starco Steel)

گزینه ی مناسبی برای ظرفیت‌های بالاتر با حداکثر پر کردن سطل و سطل‌های بیشتر در هر متر تسمه. یک طراحی منحصر به فرد که تخلیه پاک و مطمئن محصول شما را تحقق می‌بخشد.

قاشقک فولادی استارکو

شکل 5. قاشقک فولادی استارکو

  • قاشقک فولادی پلیکان (Pelican Steel)

پلیکان یک کاسه فولادی کاملا فشرده و ساخته شده برای حمل و نقل حجم زیادی مانند سیلوهای دانه در مناطق است. از جمله اینکه این کاسه الواتور می‌تواند جایگزین کاسه الواتورهای جوش خورده سنگین در بالابرهای فرآوری سیمان و کلینکر شود و همچنین هنگام حمل و نقل محصول درشت، سطل پلیکان را می‌توان به یک لب حفاری جوش داده شده نیز مجهز کرد.

قاشقک فولادی پلیکان

شکل 6. قاشقک فولادی پلیکان

  • قاشقک لوله‌ای دی مکث (Di-Max Ductile)

این کاسه‌ها از آهن قابل انعطاف به گونه ای طراحی شده اند که بیش از نیازهای عملکردی هر کاربرد صنعتی هستند. این قاشقک‌ها با دیواره‌های ضخیم تر و یک لب جلویی تقویت شده برای افزایش عمر کاسه در محیط‌های سخت صنعتی طراحی شده اند. دی مکث از نظر مقاومت در برابر ضربه و سایش بسیار بهتر است.

قاشقک لوله‌ای دی مکث

شکل 7. قاشقک لوله‌ای دی مکث

  • قاشقک بدون کف (Bottomless)

کاسه الواتور بدون کف سیستمی است که در آن کاسه‌های الواتور بسیار نزدیک به هم قرار گرفته اند. بعد از یک سری کاسه‌های الواتور بدون کف، یک کاسه با ته قرار می‌گیرد. به این ترتیب یک محصول ایستاده با سرعت بسیار بالا حمل می‌شود. از ظرفیت کاسه‌ها بهینه استفاده می‌شود و سیستم هیچ گونه نشتی محصول را تضمین نمی‌کند. استفاده از این سیستم نیاز به دقت دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم با یکی از مهندسان خود مشورت کنید.

قاشقک بدون کف

شکل 8. قاشقک بدون کف

انواع کاسه الواتورهای پلاستیکی

  1. کاسه الواتور پلاستیکی CC-MAX
  2. کاسه الواتور پلاستیکی HD-MAX
  3. کاسه الواتور پلاستیکی HD-STAX
  4. کاسه الواتور پلاستیکی MAXI-TUFF
  • کاسه الواتور پلاستیکی CC-MAX

کاسه پلاستیکی الواتور CC-MAX یک کاسه جهانی با شکلی سنتی است. این نوع کاسه بیشتر برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود و برای تعداد زیادی از محصولات، سرعت و قطر طبل مناسب است. CC-MAX از پلی اتیلن، پلی اورتان و نایلون ساخته شده است.

کاسه الواتور پلاستیکی CC-MAX

شکل 9. کاسه الواتور پلاستیکی CC-MAX

  • کاسه الواتور پلاستیکی HD-MAX

HD-MAX یک کاسه الواتور با دیواره ی ضخیم بسیار قوی برای شرکت‌های تولید کننده سیلو و حمل و نقل است، مخصوصا برای پردازش اقتصادی محصولات فله ساینده سریعتر و با ظرفیت بالاتر طراحی شده است. این نوع کاسه از پلی اتیلن، پلی یورتان و نایلون تشکیل شده است.

کاسه الواتور پلاستیکی HD-MAX

شکل 10. کاسه الواتور پلاستیکی HD-MAX

  • کاسه الواتور پلاستیکی HD-STAX

این کاسه برای استفاده طولانی، ظرفیت و قابلیت اطمینان بالا طراحی شده و تاثیر مثبتی در هزینه حمل و نقل و نگهداری شما خواهد داشت. با یک لبه ضخیم و سنگین، این کاسه سخت تر و محکم تر است.

کاسه الواتور پلاستیکی HD-STAX

شکل 11. کاسه الواتور پلاستیکی HD-STAX

  • کاسه الواتور پلاستیکی MAXI-TUFF

این کاسه به لطف لبه‌ها و زوایای عرشه ای بسیار محکم مقاوم در برابر سایش برای حمل و نقل محصولات بسیار مناسب است. صفحه پشت مسطح و فوق العاده محکم بسته شدن جامد را تضمین می‌کند. مکسی تاف از پلی اتیلن، پلی اورتان و نایلون ساخته شده است.

کاسه الواتور پلاستیکی MAXI-TUFF

شکل 12. کاسه الواتور پلاستیکی MAXI-TUFF

  • کاسه الواتور پلاستیکی PA6-G

PA6-G یک قاشقک الواتور پلاستیکی نایلونی مطابق با استاندارد DIN 15234 است. این کاسه فوق العاده قوی بیشتر در بالابرهایی اعمال می‌شود که محصولات ساینده و بسیار چسبنده مانند ماسه مرطوب را حمل می‌کند.

کاسه الواتور پلاستیکی PA6-G

شکل 13. کاسه الواتور پلاستیکی PA6-G

امیدواریم که مقاله ” کاسه‌های الواتور ” مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. آریان ساز دورود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

4.9/5 - (22 امتیاز)