و اما سوله ubm یک نسل دیگر از سوله‌‎های سبک است. امروزه با توسعه تکنولوژی، روش‌های سنتی دیگر جوابگوی نیازهای مردم در زمینه صعنت سوله سازی نیستند. سوله‌‏های جدید دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و از دستگاه‌هایی مانند سوله UBM استفاده می‌شود که باعث افزایش سرعت ساخت تا حد زیادی می‌شوند و باعث کاهش قیمت تمام شده سوله به میزان حداقل ۵۰ درصد کاهش می‌شوند و این موردپسند بسیاری از افراد است زیرا هم تجریه سرعت در کار و هم تجربه پرداخت هزینه کمتر را برای مصرف کننده در پی دارد. علاوه بر این یک مورد دیگر موضوع زیبایی پسندی در بین مصرف کنندگان است که از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تمامی این خواسته‌ها برآورده شود.

سوله یو بی ام چیست؟

سوله ubm دارای طراحی آسان و هزینه نسبتا کمی است، به همین دلیل یکی از پرطرفدار‌ترین انواع سوله‌هایی است که به شکل قوسی تولید می‌شوند. پانل‌های قوسی یکسان در طی فرایند نورد سرد، با استفاده از ورق‌های گالوانیزه و با ضخامت‌های متنوع ایجاد می‌شوند؛ که با وصل کردن آن‌ها به هم و در کنار یکدیگر، سازه مقاوم سوله UBM ایجاد می‌شود.

خم شدن این ورق‌ها در محل نصب انجام می‌شود و بعد از آن دیگر نمی‎توان آن‎ها را جابه‌جا کرد؛ به همین دلیل است که تولید این سازه‌ها در چند گام با کمک دستگاه‌های سیار UBM انجام می‎گیرد. دهانه سازه  دارای حداقل و حداکثر اندازه در حدود 10 تا 36 متر است که این ارتفاع با توجه به موقعیت جغرافیایی تعیین می‎گردد. از طرف دیگر نیز با توجه به دهانه سوله می‌توان ضخامت ورق‌های گالوانیزه به کار رفته در این سازه را نیز تعیین نمود. از کاربردهای بسیار متداول این سازه می‎توان کاربرد آن در سالن‌های ورزشی، خط تولید، انبار محصولات کشاورزی، کشت و صنعت، انبار صنعتی، تعمیرگاه خودرو، سقف استخر، سالن تالار عروسی و پذیرایی و کارواش خودرو را  نام برد.

سوله ubm چیست؟

انواع سوله یو بی ام

سوله قوسی UBM در سه نوع زمین به زمین، زمین به ستون و ستون مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ که با وجود ویژگی‌های گوناگون به روش‎های متفاوتی نیز ساخته می‌شوند. در ادامه در مورد هر یک از این انواع توضیحات مختصری بیان می‎کنیم. برای انتخاب بهترین مدل برای استفاده، شناخت انواع این سازه بسیار اهمیت دارد.

زمین به زمین یا سازه Q شکل

یکی از مزیت‌های مهم این روش ایناست که می‎توان گفت ارزان‎ترین روش ساخت سوله UBM در کنار عدم نیاز به ساخت دیوار می‎باشد. به دلیل اینکه هر دو طرف این سازه روی زمین قرار می‌گیرند با این نام شناخته می‌شود.

دیوار به دیوار یا سازه R شکل

به دلیل اینکه دیوارها و ستون‌ها در اطراف این سازه وجود دارند و سازه بر روی آن‌ها قرار می‎گیرد با این نام شناخته می‌شود.

زمین به دیوار یا سازه T شکل

این مدل از سوله‌های سبک، یک طرفشان در دیوار و طرف دیگر بر روی زمین قرار می‌گیرد.

زمین به دیوار یا سازه T شکل

ساخت سوله یو بی ام

هر کدام از انواع سوله‌‎ها دارای روش ساخت مخصوص به خود هستند. برای ساخت سوله‎ یو بی ام، ابتدا دهانه سازه توسط ماشین آلاتی  تنظیم می‌شود سپس ساخت سوله آغاز می‌گردد. دهانه سوله یو بی ام نمی‌تواند از یک حد معین بیشتر باشد در غیر این صورت خریدار باید هزینه زیادی را پرداخت کند.  برای اینکه در ساخت این سوله‌ها به جوشکاری نیازی نباشد قطعات را با استفاده از ابزاری به نام سیمر به یکدیگر وصل می‌کنند که همین مورد باعث امنیت سوله می‌شود .

سوله‌های یو بی ام یکی از انواع سوله‌ها هستند که با روش‌های نوین ساخته می‌شوند. این نوع سوله در مقایسه با سوله‌های تیرورقی، مزایای زیادی دارند و معایب سوله‌های تیر ورقی را رفع می‌کنند.

مزیت‌های سوله یو بی ام چیست؟

همانطور که بیان کردیم این مدل سوله‎ها مزیت‌های منحصر به فردی دارند؛ که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم. توجه کنید که دانستن مزایا و معایب این سازه در انتخاب آن برای کاربرد مدنظرتان بسیار مهم است.

  • دارای مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت
  • دارای استاندارد‌های بین المللی
  • مقاوم از نظر فیزیکی و مکانیکی
  • قابلیت نصب در محیط‎هایی با شیب بسیار زیاد
  • قابلیت طراحی، نصب و تولید در هر مکان
  • سازگاری با محیط زیست
  • ساختاری بسیار مقاوم و سبک
  • انعطاف پذیری بالا در طراحی
  • نداشتن ستون و اسکلت
  • سرعت ساخت بسیار بالا بدون نیاز به جوشکاری
  • ارزان بودن سوله‌  ubmنسبت به سایر انواع سوله‌ها

معایب سوله یو بی ام

با وجود مزیت‌های خاصی که این سازه دارد؛ اما معایبی را نیز ممکن است داشته باشد  که چشم پوشی از آن‌ها امکان‌پذیر نیست. اگر قصد دارید از این سازه برای کاربردهای خود استفاده کنید؛ توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید و نصب آن، ابتدا مزایا و معایب آن به خوبی آگاهی پیدا کنید و سپس با توجه به نیاز خود تصمیم به اجرای سوله قوسی UBM بگیرید.

  • دارای اتلاف بالای انرژی در فصول زمستان و تابستان
  • مناسب نبودن برای نصب در مناطق برفی
  • محدودیت در ساخت سوله با ارتفاع زیاد
  • امنیت پایین در برابر هرگونه سرقت
  • عدم امکان جابه جایی یا جابه جایی بسیار پر هزینه
  • عدم امکان نصب جرثقیل سقفی در آن‌ها
  • عدم قابلیت از استفاده برای کاربردهایی مانند مرغداری، دامداری، دارویی و غذایی
  • غیر قابل ضدعفونی

قیمت سوله ubm

قیمت سوله یو بی ام

قیمت سوله یو بی ام را نمی‌توان به صورت دقیق تعیین نمود؛ زیرا قیمت نهایی آن به عوامل مختلفی مانند طول، عرض، طول دهانه، ارتفاع، وزن ورق، ضخامت ورق‌ها و … بستگی دارد. نکته قابل توجه این است که بین وزن سوله در هر متر مربع با قیمت آن در هر متر مربع ارتباط مستقیمی دارد. برای اینکه نحوه تاثیرگذاری وزن بر قیمت این سازه را توضیح دهیم، می‌توانیم به ارتفاع و دهانه سوله اشاره کنیم؛ زیرا هر چه سوله دارای ارتفاع بیشتری باشد، در نتیجه سازه برای اینکه بتواند فشار بیشتری را تحمل کند باید فولاد بیشتری را در ساخت خود داشته باشد و به همین دلیل با بالا رفتن  وزن، قیمت سوله‌های ubm نیز افزایش پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید از قیمت سوله های ubm اطمینان پیدا کنید با کارشناسان ما در آریان سازه تماس حاصل فرمایید.

Rate this post