آلومینیوم یکی از فلزاتی است که خواص زیادی دارد. مثلا جرم کم، استحکام بالا و مقاومت بالا در برابر زنگ­ زدگی که این خواص منحصر ­به ­فرد آلومینیوم، باعث شده است این فلز به فلز محبوب در کاربرد­های متفاوت در صنایع تبدیل شود. علاوه بر این ویژگی‌ها، این فلز قابلیت بازیافت دارد و با محیط زیست سازگار است و بسیار پرکاربرد و پر مصرف می­ باشد. فلز آلومینیوم قیمت مناسبی دارد و در طبیعت نیز به‌طور فراوانی پیدا می ­شود و همین امر سبب شده است که از آن در صنایع مختلفی مانند ماشین­ سازی، ساختمان­ سازی و صنایع بسته‌­بندی استفاده­ های فراوانی شود. از آلومینیوم در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که نیاز به ابعاد متنوع و متناسب دارد. برای به‌دست آوردن ابعاد مورد نظر باید با روش مطمئن و دقیق برش لیزری آلومینیوم را انجام داد.

مرور کلی برش لیزری آلومینیوم

برش لیزری آلومینیوم

تولید قطعات با استفاده از برش لیزری در مجموعه صنعتی آریان ساز به‌صورت گسترده‌ ‌ای انجام می‌گیرد. برش لیزری دارای مزایای مختلفی می‌باشد. برای مثال انعطاف‌پذیری بالا نسبت به پارامترهای فرآیند و نوع مواد و هندسه‌های پیچیده، همچنین ابعاد مختلف قابل استفاده در برش لیزر ورق فلزی برخی از این مزایا هستند. در برش لیزری ورق آلومینیوم، تنش حرارتی در یک منطقه‌ از مقطع برش گسترش پیدا می‌کند و شرایط برش بر سطح حرارتی دیده تاثیر می‌گذارد و برش انجام می‌شود.


برش لیزری چیست؟


لیزر برای برش انواع قطعات فلزی یا غیرفلزی دارای کاربرد است. برش آلومینیوم از آن دسته کارهایی است که بسیاری از شرکت‌ها در انجام آن با مشکل مواجه می‌شوند و این مشکلات دلایل زیادی دارد. بسیاری از شرکت‌ها از گاز اکسیژن برای انجام برش آلومینیوم استفاده می‌کنند، این روش دقت کافی در برش ندارد. برای به‌دست آوردن دقت کافی در برش باید از گاز نیتروژن استفاده کنند تا برش با دقت بالا و قابل قبولی را ارائه دهند. یکی از دلایلی که از گاز اکسیژن به جای نیتروژن استفاده می‌شود این است که برش با گاز نیتروژن قیمت بسیار بالاتری نسبت به گاز اکسیژن دارد. برای اینکه بتوان از گاز نیتروژن برای برشکاری استفاده کرد باید سیستم مولد گاز نیتروژن را به‌کار گرفت.

برش باکیفیت دستگاه لیزر

یکی از راه‌های مدرن برای برش ورق آلومینیوم استفاده از دستگاه برش لیزر است که در برشکاری انواع فلزات کاربرد دارد. روش کار برش لیزر آلمینیوم با دستگاه لیزر به این صورت است که پرتوی لیزر از منبع موردنظر با توان بالا خارج می‌شود و بر بخش و سطح مورد نظر روی فلز می‌تابد. سپس با فشار گاز، از سطح جسم پاک می ­شود و سطح مورد درنظر در ابعاد مشخص شده بریده می­ شود.

به دلیل اینکه فلز آلومینیوم نسبت به سایر فلزات ساختار نرم­تری دارد، برش آن با استفاده از لیزر کمی سخت‌تر از دیگر فلزات است. برای ایجاد یک برش دقیق و مناسب لازم است که سرعت و فشار گاز به‌صورت دقیق و کاملی کنترل شود. همچنین تمرکز لیزر نیز بر سطح باید کاملا دقیق باشد تا برش به خوبی و باکیفیت بالا انجام شود.

یکی از مشکلات و مسائل دیگری که در برش آلومینیوم با لیزر باید به آن اشاره کنیم، سطح منعکس کننده‌ای است که فلز آلومینیوم دارد و این ویژگی ممکن است باعث آسیب وارد شدن به دستگاه لیزر شود. این مشکل با سنسوری که در دستگاه‌های جدید تعبیه شده، برطرف شده است. عملکرد این سنسور بر روی دستگاه به‌این صورت است که هنگامی که لیزر به دستگاه انعکاس می‌یابد، دستگاه خاموش می‌شود و تنظیمات باید دوباره از اول انجام شود.


برش لیزر آهن


برش ورق آلومینیوم

مزایای برش لیزری آلومینیوم

از فواید برش لیزری آلومینیوم می‌توان به سرعت بالا و هزینه کم و دقت بسیار بالای آن اشاره کرد. امروزه بالاترین تکنولوژی در صنعت برش فلزات استفاده از روش برش لیزر است. دستگاه‌های برش لیزری به اپراتور و طراحان امکان خلاقیت، سرعت عمل و دقت بیشتری می‌دهند. با کار گرفتن این تکنولوژی شاهد رشد صنایع مختلف هستیم.

مشکلات سایر روش‌های برش آلومینیوم

در انواع روش‌های مختلف برای برشکاری این فلز، مشکلاتی وجود دارد. اگر برش آلومینیوم با استفاده از دستگاه‌های حرارتی انجام گیرد؛ درجه کیفیت و خواص محل برش در اثر حرارت دیدن کم می‌شود و کیفیت سابق را از دست می‌دهد. برای برش آلومینیوم لازم است که از گاز نیتروژن استفاده شود اما به دلیل گرانی و مشکلات دیگر این گاز، بعضی شرکت‌ها از گاز اکسیژن استفاده می‌کنند که این روش دقت و کیفیت مناسبی ندارد.

برش آلومینیوم با استفاده از گیوتین نیز تنها زمانی امکان‌پذیر است که از ورق آلومینیوم استفاده شود و در یک خط مستقیم باشد. در برش با پرس‌های ضربه‌ای آلومینیوم به‌دلیل نرمی با مقداری خطا همراه است و از ضخامت کم شده و به طول اضافه می‌شود و در اصطلاح کش می‌آید. بنابراین طبق مواردی که بیان کردیم برش آلومینیوم با لیزر بهترین راه و دقیق‌ترین روش برای برش این فلز می‌باشد.

قیمت برش لیزر آلومینیوم

قیمت برش لیزر آلومینیوم با توجه به حجم کاری که مورد نیاز است، متفاوت خواهد بود. هر چه برش بیشتری برای آلومینیوم احتیاج باشد در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. اگر برای برش آلومینیوم از دستگاه‌های مدرن و مجهز استفاده شود، ممکن است مقداری افزایش قیمت داشته باشد که البته بی دلیل هم نیست زیرا کیفیت برش نیز تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند و فرو رفتگی و نقص در برش وجود نخواهد داشت.


محاسبه قیمت برش لیزری فلزات


قیمت برش لیزر آلومینیوم

سفارش آنلاین برش لیزر آلومینیوم

برای سفارش آنلاین برش لیزر آلومینیوم، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت آریان ساز با ما تماس حاصل فرمایید و جهت برش لیزری و سایر خدمات اقدام کنید.

قبل از انجام سفارش آنلاین برش لیزر باید توجه داشته باشید که برش لیزر در آریان ساز بر روی انواع ورق‌های فلزی مانند آهن، مس، گالوانیزه، استیل، برنج، آلومینیوم، آلیاژهای مختلف با ضخامت‌های مختلف می‌باشد که با توجه به جنس، سختی آن و نوع ورق؛ میزان حداکثر ضخامت برش لیزر در آن‌ها متفاوت می‌باشد.

5/5 - (4 امتیاز)