برای ساخت سوله از پی تا کلید، ابتدا مهندسان ما زمین مورد نظر برای اجرای پروژه را از مشتریان و کارفرمایان تحویل گرفته و بر اساس خواست و سلیقه مشتری مراحل طراحی را شروع می‌کنند. طراحی نقشه سوله با کمک نرم افزارهای پیشرفته مهندسی انجام می‌شود و بعد از آن هزینه ساخت سوله و زمان‌بندی آن دقیقا برآورد می‌شود.

مراحل ساخت سوله از پی تا کلید

تهیه آهن آلات و جوشکاری

در مرحله اول ورقه‌های آهنی که از قبل تهیه شده‌اند را طبق نقشه‌های ساخت و اجرا، برش می‌دهند و سوراخکاری آن‌ها را انجام می‌دهند. این کار را با کمک دستگاه‌ها و تجهیزات برشی و پانچی انجام می‌دهند. بعد از اینکه برشکاری ورقه‌های آهن انجام گرفت، کار جوشکاری درزهای آن انجام می‌شود و برای رنگ آمیزی آماده می‌گردد.

رنگ آمیزی سازه

انتخاب رنگ و لایه‌های رنگ آمیزی و همینطور مقدار پوشش آن انجام می‌شود و عمل رنگ آمیزی را شروع می‌کنند.

پیاده سازی فوندانسیون یا پی

این مرحله در سوله سازی آماده سازی زمین اجرای پروژه می‌باشد که همزمان با ساخت و طراحی سوله در کارخانه انجام می‌گیرد. مراحل آن شامل خاکبرداری، تراز کردن زمین، آرماتوربندی و بتن ریزی است که در انتهای این مراحل فوندانسیون اجرا می‌شود. همچنین اگر کاربر به استفاده از تجهیزاتی در سوله نیاز داشته باشد، در این مرحله است که این تجهیزات نصب می‌شوند.

پیاده سازی فوندانسیون یا پی

نصب و پوشش سوله

در این مرحله که هم ساخت سوله به پایان رسیده و هم زمین اجرای سوله فراهم شده است، نصب و اجرای آن شروع می‌شود. باید گفت که این مرحله بسیار حساس است و لازم است که از افراد با تجربه و کاردان استفاده شود. بلافاصله بعد از اینکه نصب انجام شد نیز پوشش سقف انجام می‌شود. مرحله آخر نیز کفسازی سوله و دیوار کشی آن است که طبق طراحی‌های از قبل انجام شده صورت می‌گیرد.

مزایای ساخت سوله از پی تا کلید

  • باید این را بدانید که کار با چند نفر در چند مرحله باعث بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود که در واقعیت نیز به همین صورت است .علاوه بر این اگر ساخت سوله از پی تا کلید را توسط یک مجری انجام دهید زمان کمتری را برای ساخت سوله صرف خواهید کرد .
  • در هنگامی که ساخت اسکلت به پایان رسید و نوبت به پوشش سوله رسید باید زمانی را برای پیدا کردن مجری این کار صرف کنید که قاعدتا چند روز رمان نیاز دارد . بعد از اینکه اکیپ مورد نظر را پیدا کردید چند روز زمان نیاز است تا اکیپ کار در محل مستقر شود و شروع به کار خود نماید .
  • پس از اینکه کار این اکیپ به پایان رسید، باید به جستجوی اکیپ بعدی بپردازید و … . همچنین اگر قصد اجرای کارها را به صورت همزمان داشته باشید ممکن است بین کارهایی که انجام می‌شود ناهماهنگی‌هایی به وجود آید .
  • مشکل بعدی که ممکن است وجود داشته باشد ایراد گرفتن اکیپ بعدی از اکیپ قبلی باشد. برای مثال زمانی که دیوار پوشی سوله به پایان رسید، زمان نصب سقف سوله توسط نیروی جدید است، این نیروهای جدید ممکن است از نحوه کار افرادی که دیوار پوشی را انجام داده‌اند و … ایراد بگیرند و باعث معطلی کارتان شود.

مزایای ساخت سوله از پی تا کلید

به هرحال مشکلاتی وجود دارد که ممکن است رخ دهند و آن‌ها را به صورت خلاصه برای شما خواننده گرامی توضیح دادیم. تمامی این مشکلات قابل حل می‌باشند اما به شرطی که به صورت صحیح بر تمام مراحل پروژه مدیریت کنیم. برای مدیریت صحیح باید از قیمت تمامی مصالح در بازار مطلع باشید و روحیه اجرا داشته باشید و یا اینکه ساخت سوله از پی تا کلید را انجام دهید . کارفرمایانی که قصد ساخت یک سازه مدرن و ایده آل برای کسب وکار خود را دارند، ساخت سوله از پی تا کلید را انجم دهید. برای این کار تنها یک تماس با شرکت ما داشته باشید. آریان ساز یکی از بزرگترین سازندگان سوله از پی تا کلید است و تمامی مراحل ساخت سوله توسط نیروی کار شرکت ما برای شما انجام خواهد شد.

مراحل سوله سازی در آریان ساز

  • مرحله اول طراحی سوله بر اساس آئین نامه‌های نظام مهندسی کشور در کوتاه‌ترین زمان توسط تیم طراحی حرفه‌ای آریان ساز مطابق با اقلیم و میزان بارش برف و باد و زلزله شهر محل اجرای سوله می‌باشد.
  • اجرای فونداسیون طبق نقشه‌های اجرائی کنترل شده نسبت به میزان تراکم خاک محل اجرای سوله.
  • ساخت و مونتاژ اسکلت فلزی با دستگاه اتوماتیک که در کیفیت مونتاژ و دقت ساخت سوله تاثیر فراوانی دارد.
  • در این مرحله جوشکاری قطعات سوله با دستگاه‌های Co2 و پرسنل ماهر و مجرب انجام می‌شود.
  • سپس نوبت به رنگ‌آمیزی قطعات سوله با دو روش اسپاترزدائی و تمیز کاری و رنگ آمیزی الکیدی است که برای مناطق معتدل و خشک و مرکزی کشور مناسب است. روش دوم نیز قطعات سندبلاست و اسپاترزدائی و پرایمر و در لایه‌های مختلف رنگ‌آمیزی اپوکسی و پلی اورتان می‌باشد که این نوع رنگ‌آمیزی برای مناطق جنوبی و شمالی و مناطق مرطوب کشور و کاربردهای محیط اسیدی و شیمیائی مناسب است.

فونداسیون سوله و مراحل اجرای آن


مراحل سوله سازی در آریان ساز

  • سپس نوبت به اجرای پوشش سقف سوله با روش‌ها و مواد مختلفی مانند ورق‌های رنگی و گالوانیزه با انواع عایق پشم شیشه، پشم سنگ، فوم، کارتن پلاست، پلی کربنات، توری مرغی، توری پلاستیکی، ساندویچ پانل و … می‌باشد.
  • در این مرحله دیوارچینی سوله با روش‌های آجرنما، ساندویچ پانل، قوطی کشی و ورق بندی، قوطی کشی و پلی کربنات انجام می‌گیرد.
  • کفسازی سوله که با روش‌های بتن معمولی و ماله پروانه‌ای و بتن ریزی مسلح با انواع مش‌بندی و الموتوربندی انجام می‌گیرد.
  • اجرای درب و پنجره که با انواع مختلف پنجره پروفیلی، پنجره دو جداره، قوطی کشی و پلی کربنات و انواع درب لولائی و درب ریلی انجام می‌شود.
  • اجرای جرثقیل سقفی در تناژهای مختلف که با کاربری سوله و محل اجرای آن متناسب است و شامل نصب تراورز، پل و راهبر طولی با دو روش تک پل و وینچ آویز و دو پل و وپنچ و کالاسله، سیستم برق رسانی عرضی و طولی و تابلو  برق در این مرحله که مرحله انتهایی ساخت سوله انجام می‌گیرند.
Rate this post