امروزه برش لیزر در بسیاری از حرفه‌ها از صنعت گرفته تا پزشکی استفاده می‌شود. از کاربردهای لیزر در صنعت، اعمال برش به وسیله آن روی متریال‌های مختلف می‌باشد و یکی از این مواد، استیل است. هر جسم استیلی را که تمایل دارید اشکال و قطعات مختلفی را در آن برش دهید باید به وسیله برش لیزر این کار را انجام دهید. برش لیزر با تابش اشعه لیزر از یک خروجی قوی روی سطح جسم صورت می‌گیرد. بعد از اینکه اشعه لیزر بر روی استیل تابانده شد، با توجه به قدرت لیزر و برشی که قرار است روی آن داده شود و همچنین قطر استیل مورد استفاده برای برش باعث می‌شود که قسمت مورد نظر آب شود و یا بسوزد.

برش لیزری استیل

استیل درحقیقت آلیاژی از آهن می‌باشد که با کمتر از ۲ درصد کربن ترکیب شده است. از این فلز به دلیل ترکیبات و خواص مکانیکی (نظیر سختی و انعطاف‌پذیری) که دارد، در اهداف و کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. به طور سنتی در گذشته، از ابزار دستی یا مکانیکی مانند یک اره یا هواگاز برای برش استیل استفاده می‌شده است؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه‌های لیزر، برش لیزری فلزات با دقت بسیار بیشتر و سرعت بالاتر بدون ایجاد پلیسه‌های اضافی نسبت به روش‌های دیگر انجام می‌شود.
برش لیزر فلزات یکی از خدمات مجموعه آریان ساز است. باکیفیت‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای برش لیزری در صنایع مختلف با تابش کنترل شده و تقویت شده اشعه لیزر انجام می‌شود. در خدمات برش لیزر استیل به قالب‌سازی نیازی نیست و برای ایجاد طرح هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمامی طرح‌های پيچيده و نقشه‌های دو بعدی به راحتی قابل برش هستند.


برش لیزری چیست؟


برش لیزری استیل

فرآیند برش لیزر استیل

امروزه برش لیزری فلزات، با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و بی‌نظیر انجام می‌گیرد. تکنولوژی‌های جدید برش لیزر استیل با تولید پرتوهای نوری که تک فرکانسی هستند، ورق استیل را با سرعت و کیفیت بی‌نظیر برش می‌دهد. به هنگامی که استیل با لیزر برش داده شود، قسمتی از ماده که بریده می‌شود با کمک فشار گاز از روی جسم پاک شده تا برش سطح مورد نظر با کیفیت عالی انجام گیرد. در روش برش لیزر استیل، قسمت پلیسه‌گیری حذف می‌شود و باعث کاهش ضایعات ورق می‌شود.


برش لیزر آلومینیوم


در برش لیزر استیل، نور لیزر از یک منبع پرتوان خرج شده و به محلی که قرار است برش داده شود هدایت شده و بر روی سطح کوچکی از قطعه کار متمرکز می‌گردد. تمرکز انرژی در یک نقطه باعث ذوب، سوختن و یا بخار شدن ماده در آن نقطه می‌گردد. مواد مذاب با کمک گازهای کمکی اکسیژن و نیتروژن، از نقطه برش دور می‌شوند. در برش با اکسیژن انرژی که از سوختن ماده تولید می‌شود به کمک اکسیژن به‌دست می‌آید، بنابراین در مقایسه با برش نیتروژن امکان برش سطوح با قطر بالاتر و سرعت بیشتر وجود دارد اما کیفیت برش نسبت به برش با نیتروژن پایین‌تر می‌باشد. انتخاب توان دستگاه، گاز برش و پارامترهای برش استیل بر اساس جنس قطعه و ضخامت آن انجام می‌گیرد. برش لیزر استیل با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و بی‌نظیر افراد را قادر می‌سازد تا با حذف محدودیت‌های شیوه‌های سنتی برشکاری قطعات، طرح‌ها و ایده‌های پیچیده پروژه‌های خود را با سرعت هرچه تمام‌تر و کیفیتی بالاتر به ثمر برسانند.


نحوه کار دستگاه برش لیزر فلزات


فرآیند برش لیزر استیل

انجام خدمات برش لیزر استیل

ما در گروه صنعتی آریان ساز انواع خدمات برش لیزر استیل را با هر ضخامتی انجام می‌دهیم. برای سفارش و دریافت خدمات باکیفیت با ما در ارتباط باشید.

دقت برش لیزر فلزات چقدر است؟

دقت برش از طریق لیزر، بسیار بالا می‌باشد. ما در گروه صنعتی آریان ساز، با در اختیار داشتن به‌روزترین دستگاه‌های دنیا آماده انجام خدمات برش لیزر ورق استیل شما هستیم. دقت برش لیزر فلزات در آریان ساز 15 میلی متر می‌باشد. یعنی با به کار گرفتن این روش، محصول نهایی کاملا مطابق با فایل طراحی شده شما می‌باشد. به همین دلیل اکثر افرادی که قطعاتی با ابعاد دقیق می‌خواهند، برش لیزر را انتخاب می‌کنند زیرا هیچ دستگاهی از دستگاه برش لیزر استیل دقیق‌تر نیست.


محاسبه قیمت برش لیزر فلزات


محاسبه قیمت برش ورق استیل چگونه است؟

تعیین قیمت برش لیزر استیل با توجه به نکات فراوانی انجام می‌شود که باید آن را در نظر داشته باشید. برخی از شرکت‌ها، قیمت‌های پایینی را به مشتری پیشنهاد می‌دهند که با این کار می‌خواهند نظر مشتری را جلب کنند، اما بعدا هزینه‌های جانبی کار را نیز به آن اضافه کرده که باعث می‌شوند هزینه برش لیزری بسیار بالا برود. برای محاسبه قیمت برش لیزر استیل پارامترهایی مانند هندسه قطعات، ضخامت ورق، تیراژ یا تعداد قطعات، جنس قطعه و همینطور گازی که استفاده می‌شود موثر است. هرچه تیراژ قطعات بالاتر رود قیمت خدمات برش لیزر نیز برای آن کمتر می‌شود.


مزیت برش ورق آهن با لیزر نسبت به برش پلاسما آهن


محاسبه قیمت برش ورق استیل چگونه است؟

نکات مهم برش لیزر استیل

زاویه کونیک: این زاویه به معنی تغییر قطر سوراخ در ضخامت برش می‌باشد.

تولید پلیسه: در برش لیزر استیل، هر چه پلیسه تولید شده بعد از برش کمتر باشد کیفیت نهایی برش نیز بالاتر می‌باشد و ماشین‌کاری ثانویه کمتری نیاز است.

کرف(Kerf): در واقع کوچک‌ترین شعاع قابل برش را کرف مشخص می‌کند که به ضخامت ورق بستگی دارد و در طراحی بهتر است به آن توجه شود. برای مثال گوشه‌های بسیار تیز باید دارای مقدار r باشند که حداقل برابر با کرف باشند. همچنین حداقل سوراخ‌هایی که در ورق استیل قابل ایجاد است به ضخامت ورق بستگی دارد. هر چه مقدار کرف دستگاه پایین‌تر باشد، قابلیت برش کانتورهای پیچیده‌تر و دنده‌های ریز ضخیم بالاتر می‌رود.

سرعت برش: سرعت برش به قابلیت‌های دستگاه و توان اشعه لیزر بستگی دارد. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد باعث می‌شود سرعت برش بالاتر رود.

صافی سطح: یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در برش لیزر استیل وجود دارد صافی سطح و عدم اکسید شدن می‌باشد که با تلفیق چند نوع تکنولوژی‌ و تنظیم صحیح و با دقت پارامترهای کنترلی مانند نوع گاز، فشار گاز، سرعت برش و تنظیم توان اشعه لیزر ایجاد می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)